Omiin ikäkausipaineihin osallistuminen on kunnia-asia kaikille kajaanilaispainijoille. Nuoremmalle kaartille kisat ovat hieno paikka ottaa tuntumaan isoihin painikisoihin (painitaan kolmella molskilla) Seuran vanhempien painijoiden osalta kyseessä on pakollinen näyttöpaikka SM- ja KLL-kisoihin. Toiveet suuremmista kisoista voi heittää, mikäli kisat jäävät väliin. Etenkin Vaasan kevään KLL-paineihin on paikkoja vielä jaossa! Ja jos flunssan tai muun vaivan jäljiltä olo on toipilas, niin mm. kisalähetin paikkoja on avoinna.
Lapin Lukko ilmoitti tulevansa kisoihin neljän painijan voimin. Näin rupeaa tarkka ilmoittautuneiden määrä olemaan lähempänä 170 painijaa. Aivan mahtava määrä. Ja vielä otetaan jälki-ilmoittautuneita mukaan. Ilmoittautuneita pääset katsomaan oheisesta linkistä. Kisat tullaan viemään läpi Kajaani-hallissa kolmella matolla.
Kisoissa tarvitaan talkooporukkaa. Tässä jo alustavaa listaa. Ihan kaikkien nimiä ei taida listassa olla, mutta hommia löytyy kaikille. Ja kun väkeä on tarpeeksi, niin koko aikaa ei tarvitse olla remmissä, vaan voi vaihdella tehtäviä. Samoin lauantaina kisojen päätteeksi tarvitaan mahdollisimman monta pakettiautoa! Vielä kaivattaisiin ainakin parin nuorta lähettiä. Samoin otetaan vastaan leivonnaisia myyntiin ja arpajaisiin palkintoja.
Kiirastorstaina vielä painitaan, mutta pääsiäismaanantaina huilataan. Pekan ryhmällä ensi viikolla treenit vain torstaina!
Nyt alkaa olla aika ilmoittautua Juntan kevään päätapahtumaan. 29. maaliskuuta väännetään Kajaani-hallissa kansalliset ikäkausipainit ja sinne tarvitaan niin painijoita kuin talkoolaisia. Ohessa torstain treeneissä jaettu painikirje, jossa lisätietoa asiasta.
Uudet tuulet puhaltavat Kajaanin Juntan toiminnassa. Sunnuntai-iltana pidetyssä kokouksessa valittiin uusi johtokunta, jonne tuli kaikkiaan neljä uutta jäsentä. Lasten vanhemmat ovat aktivoituneet viime aikoina hurjasti ja siitä kiitokset vetäjien taholta.
Ihan vain tiedoksi niille, jotka ovat vaivautuneet lähettämään viime päivinä viestejä seurallemme, että noista palautteista näkee miltä koneelta ne on lähetetty. Kannattaa varmaan huomioida asia. Kiitos jo etukäteen. Ja siinä v-alkuisessa sanassa on kaksi t-kirjainta.
Viime huhtikuussa Aber väänsi SM-kultaa Seinäjoella alle 17 vuotiaiden poikien SM-kisoissa. Video ottelusta on nyt viikon videona. Siellä tuntuu kajaanilaisilla olleen joku isoääninen huoltaja..
Seuran tapahtumakalenteria on päivitetty taas ajan tasalle. Kotkassa 14.-16. maaliskuuta painittavat TUL:n avoimet mestaruuskisat näyttävät jäävän väliin, kun kuski-huoltajaa ei näytä löytyvän. Seuraavat kisat koko porukalla ovat näin ollen Kajaanissa 29.3.
Hymypoika-Heman näyttäisi olevan elämänsä kunnossa. Haukiputaan väännöistä tuli arvokas ykkössija. Voittoon Haukiputaalla painivat myös Jarkko, Oskari ja Shamal.