Ja Pekan ryhmälle tiedoksi, jotta ainakin Paltaniemessä vesi sikalämmintä. Se jonka ensimmäisenä bongaan tänä kesänä uimasta on tiennannut jäätelötuutin! Minä ja Antti tarjoamme. P.S. tänäkin iltana mennään uimaan...
Stevon pojilla alkaa kesäloma olla päätöksessä. Maanantaina alkaa "kesätyöt" testauksella. Tarkka aika Stevolta!
Juntan painijoiden perinteinen kesäretki tehdään tänä vuonna Ukkohallan suuntaan lauantaina 2.8. Testataan tuolloin porukalla uusi kaapelivesihiihtorata. Ohjelmassa kolme tuntia vesihiihtoa ja saunaa. Radalle pääsyyn ehtona uimataito. Tarkempia tietoja myöhemmin, mutta merkatkaa jo nyt kalenteriin. Vanhempia matkaan "hengenpelastajiksi." Lisätiedot ja ilmoittautumiset Pekalle.
Jälleen Youtuben aarreaitta tarjoaa hienoa kuvaa painista. Asialla yhdysvaltalaiset vapaapainijat.
Muutama kajaanilainenkin on päässyt kisajärjestäjien kuviin. Käväise katsomassa löytyykö tuttuja.
Jos painisalin ympäristö kiinnostaa myös kesäaikaan, niin salin vieressä oleva pieni nurmikenttä on varattu seurallemme maanantaisin ja torstaisin klo 17-18.30. Punttisalista löytyy pari palloa, joten sinne vaan pelaamaan. Vanhimmat painijat ovat vuorollaan "valvontavastuussa". Sateen sattuessa pelata voi sisällä, mutta siellä peli sallittu vain PEHMEILLÄ PALLOILLA!
Netissä on palvelu, jossa voi tutkailla kuinka kovia äijiä tuli voitettua. Muista kirjoittaa nimi oikein, niin saat selville vastustajasi tämän vuoden kisamenestyksen. Koneelta ei löydy aluekisojen eikä seuramme kuukausipainien tulostietoja.
Juho on mestari! (18.5.2008)
Kajaanilaiset painijat saavuttivat kaksi mitalia viikonvaihteessa Vaasassa käydyissä Koululiikuntaliiton mestaruuskilpailuista. Alle 13 vuotiaiden raskaassa sarjassa mestariksi paini Juho Paavola ja 16-vuotiaiden suurimmassa sarjassa Heman Sidik Ali oli puolestaan kakkonen. Neljä vuotta sitten painimisen Kajaanin Juntassa aloittanut Juho Paavola oli kisojen ylivoimaisin mestari. Hän voitti kaikki kolme painimaansa ottelua 75 kilon sarjassa selätyksellä ja finaali Tampereen Eetu Peltoniemeä vastaan kesti alle kymmenen sekuntia. Samassa sarjassa kajaanilaisista Ville Mäkeläinen oli viides. Heman Sidik Ali menetti mahdollisuuden avausottelussa Lohjan Juuso Huovista. Kaksi muuta ottelua hoituivat varmasti ja tuloksena oli sarjan kakkostila. Painikauden päätöskisoissa pistesijoja napsivat kajaanilaisista myös viidensiksi sijoittuneet Nabard Sidik Ali ja Heli Moliis.
Yksi mestaruus on kajaanilaisten haarukassa Vaasassa käytävissä KLL:n mestaruuskisoissa. Finaaliin saakka tiensä on selvittänyt Juho Paavola alle 13 vuotiaiden raskaassa sarjassa. Mitalin syrjässä kiinni on myös Heman 16 vuotiaiden 85 kiloisissa. Mestaruuteen saakka ei kuitenkaan enää saumaa. Pistesijoja tuovat Heli, Ville ja Nabard.
Juntan nuorempi kaarti vaihtoi jo painihommista vapaalle. Viimeinen koitos oli torstaiehtoon salikisat, joissa nähtiin tuomia taistoja. Ja tästä tuloksiin ja kuviin: