Kajaanin Juntta ry - Kainuun parasta painia vuodesta 2004

Ajankohtaista

Alkuvuoden 2011 osalta tapahtumakalenteri on nyt ajan tasalla. Kaikki halukkaat pääsevät reissuun, mutta valmentajat viime kädessä päättävät minne. Kalenterista puuttuu vielä Juntan kevään salikisat, joita väännetään mahdollisesti kahdet. Samoin puuttuu Itä-Suomen kuukausipainien päivät. Kisoja on ainakin Sorsakoskella ja ilmeisesti Varkaudessa.
Kolmesta eri ryhmästä oli mukana 22 painijaa Juntan pikkujoulupaineissa. Suut makiaksi saatiin painin jälkeen Helin ja Helenan leipomien piirakoiden myötä. Seuraavat salikisat pidetään maaliskuulla ennen talvilomaa. Silloin mukaan nekin, jotka nyt eivät olleet.
Osalle painijoista on tullut lisenssimaksut jo kotiin ja loppujen maksulaput ovat tulleet seuroille. Kilpailevat vääntäjät huolehtivat itse maksuista, mutta pelkkien treenaajien tapaturmavakuutuksen hoitaa seura painikausimaksuun liittyen. Lisenssilasku on ihanan sekava lukuisine vaihtoehtoineen. Omasta vakuutusyhtiöstä kannattaa tarkistaa, kattaako painijan oma vakuutus myös painikisojen haverit. Samoin kannattaa harkita vakavasti tarvitsetteko neljä kertaa vuodessa ilmestyvää Painiliiton Molski-lehteä, jossa ei juuri asiaa nuorille ole.
Nyt pääsee katselemaan myös Kansainvälisen Painiliiton sivuilta tekniikkavideoita. Sieltä eri värejä klikkaamalla löytyy eri tason liikkeitä. Helpoimmat perusliikkeet löytyy vasemmalla olevasta keltaisesta ja siitä homma vaikeutuu oikealle mentäessä. Kuinka paljon löytyy tuttuja liikkeitä? Vieläkö on opittavaa?
Pekan ryhmäläisille ensimmäisestä vähintään kolmen ristivyöstä houkuttumiseksi luvattu ISO jäätelökakku löysi lauantaina ottajansa. Ehkäpä torstain treeneissä laitetaan suut makiaksi.
Santeri, Konsta ja Tomi ylsivät sarjavoittoihin Lapin Lukon Joulumaa-paineissa. Tuukka, Joel ja Heli olivat kakkosia sarjoissaan.
Koska osa on varmasti treeneissä jaetun tiedotuslapun jo hukannut, niin laitetaan se esiin. Salikisat painitaan keskiviikkona 8.12. Punnitus klo 17.30 ja kisat 18. Aikaa menee reipas tunti. Koko uutiskirje linkistä.
Työesteen takia perjantaina 26.11. marraskuuta ei jumpata. Seuraavan kerran voltteja heitellään 3. joulukuuta.
Lapin Lukko on muuttanut Joulumaa-painit yksipäiväiseksi. Näin ollen siellä ei yövytä ja 60 euron omavastuu pienenee merkittävästi. Painijat huolehtivat ruokakuluistaan, seura maksaa matkat ja osanottomaksut. Kisoihin ilmoitettu Heli, Santeri, Konsta, Pyry, Tomi, Joel ja Johan. Jos joku jää pois, niin varanumeroita otamme tilalle. Terveystilanne katsotaan lopullisesti torstain treeneissä, sairaita ei matkaan oteta. Lähtö lauantaiaamuna linja-autoasemalta klo 5.30. ja kunnolla omaakin evästä matkaan, sillä kisoihin on paljon ilmoittautuneita ja reissusta tulee piiiitkä. Ilmoittautuneiden nimilistoja pääsee katsomaan oheisesta linkistä.
Pekan ryhmä Aatulla vahvistettuna oli lauantain Savon sydänmailla. Varkaudesta tuli tukku selkä- ja sarjavoittoja. Leppävirran kylpylästä sitten taas kovia kyytejä liukumäestä. Santeri ja Johan viihtyivät kylmäaltaassa niin pitkään, että joutunevat pissimään seuraavat kaksi viikkoa istualtaan.
RSS ATOM