Kajaanin Juntta ry - Kainuun parasta painia vuodesta 2004

Ajankohtaista

Vanhoja pois ja uusia kuvia sisään. Kuva-arkisto uudistuu aamuhämärissä ja yön pimeinä tunteina. Yritetään saada hyvä valikoima tuoreempia kuvia, joista on vastannut Tuukan isä Tuomo. Tästä kiitokset hänelle.
Ensi perjantaina ei Kajaanihallille voltteja päästä tekemään. Siellä on antiikkimessut viikonloppuna ja koko halli on kiinni. Seuraavan kerran sitten vappuaattona 30.4. Kevään vuoroista jää pitämättä myös perjantain 21.5. vuoro, jolloin osa porukasta lähtee Lahden KLL-paineihin. Viimeinen jumppavuoro tälle kaudelle on 11.6.
Lauantaina 15.5. on sitten sauna lämminnä kaikille painikisojen talkoisiin osallistuneille. Paikkana Pyörteen tila ja kiuas kihisee kuudesta eteenpäin. Juotavaa ja syötävää tarjolla. Pidetään samassa yhteydessä johtokunnan kokousta. Varmista mukaan tulosi Pekalle numeroon 0407257977.
Saloisten Salaman Antero Holappa on antanut kameran laulaa myös Juntan paineissa. Kuvia löytyy oheisesta linkistä. Myös näiltä sivuilta tullaan kuvia viikonvaihteen kisoista löytämään ihan lähipäivinä.
Kisat on väännetty ja tässäpä tuloksia. Kisojen paras painija Lauri Mähönen Lapin Veikot Paras tyttöpainija Emma Järvinen, Varkauden Tarmo Paras poika 12 v Johan Mettala, Kajaanin Juntta Paras poika 10 v. Eetu Paananen, Vieskan Voima Paras aloittelija, Lassi Hyvönen Kuopion Kisa-Veikot
Alkuperäisestä suunnitelmasta poiketen myös alle 10 vee kilpasarjat painitaan isolla matolla. Sen sijaan aloittelijat vääntävät omalla pikkumatolla. Kaikkiaan lauantaina kisoissa on käytössä kolme painimattoa. Otteluaika kilpasarjoissa ja vanhemilla tytöillä on normaali. Sen sijaan aloittelevat tytöt ja pojat painivat vain yhden jakson otteluita.
Lauantain väännöistä tulee komeat kisat. Näillä näkymin ilmoittautuneiden määrä nousee reilusti yli 150 painijan. Haukiputaalta on tulossa yli 20 painijaa, jonka lisäksi Joensuusta on ainakin tulossa muutama painija lisää. Seurat ovat kiitettävästi ilmoittaneet mukaan tulevia painijoita. Se helpottaa ottelujärjestäjän työtä. Ne ylimääräiset nimet on nopeampi karsia, kuin uudet kirjoittaa.
Ja tämän kanavan pitäisi näyttää kisoja livenä. Jos ei näytä, niin ainakin soi azerilainen kansanmusiikki. Heidän aikaan tiistaina klo 19.30 pitäisi alkaa seuraava lähetys ja se on meillä vähän vähemmän. Ilmeisesti Suomen aikaan 17.30.
EM-painit netissä (13.4.2010)
Ja oheisesta linkistä pääsee seuraamaan meneillään olevien EM-painien matseja FILA:n webbi-telkkarista. Aina voi oppia jotain uutta.
Kaikki merkit viittaavat siihen, jotta Kajaani-hallilla on lauantaina ennätyshulinat. Kun parin suuren seuran ilmot vielä puuttuvat, niin ilmoittautuneiden määrä on jo toisella sadalla. Vahvasti näyttää siltä, että osanottajien määrä tulee olemaan lähempänä 150 painijaa, kuin sataa.
RSS ATOM