Mettalan Johanilla meni palkintokaapin hankkimiseksi painihommat. Sorsakosken kisoista iskettiin Paltaniemen Tarzanin kouraan pytty, joka ei mahdu edes isommankaan takan reunalle. Kilpailujen parhaana painijana oli Johan palkittu. Muista Juntan painijoista sarjansa olivat voittaneet Santeri, Arttu ja Pyry. Kisojen yllätysnimi oli Miro, joka teki paluun molskille vuosien tauon jälkeen. Oli jopa voittanut yhden!
Todennäköisesti kaukaisimmat vieraat ehtivät ilmoittautumaan ensiksi, sillä Lapin Veikot laittoivat ensimmäisenä nimilistaa tulemaan. Ja kyseessä tietenkin ilmoittautumiset Kajaanin ikäkausipaineihin 17.4. Sata painijaa on tavoitteena, toivottavasti siihen myös ylletään. Vieskan Voimakin on lupautunut kisoihin ainakin 16-17 painijan porukalla. Pohjoisen alueen seurojen lisäksi kisoihin ovat tulossa ainakin Sorskosken Teräs, Joensuun Voimalukerho, Liperin Taimi ja Kuopio.
Sorsakosken kisoihin 10.4. ollaan lähdössä kahdeksan painijan voimin. Miro tuomaroi. Juha-Matti kuskaa ja huoltaa yhdessä Markon ja Helin kanssa. Lähtö linja-autoasemalta lauantaina 10.4. klo 7.00. Mukaan lähtevät Santeri, Tomi, Milad, Arttu K, Johan, Joel ja Heli. Pyry kulkee omia teitään..
Maaliskuu päättyi kotisalin koviin koitoksiin. Suurelle osalle porukkaa kisat olivat aivan ensimmäiset. Hyviä otteita nähtiin, kun 21 painijaa väänsi topakasti. Salikisoista löytyy kuvia myös tuolta kuva-arkiston puolelta. Kuvat on nappaillut Härkösen Tuomo ja hälle kiitokset vaivannäöstä.
Keskiviikkona 31.3. painitaan uuden salin ensimmäiset salikisat. Mukaan KAIKKI seuran painijat. Jokaista vääntäjää odottaa palkinto. Punnitus ja ilmoittautuminen klo 18. Kisat alkaa heti kun listat selvillä. Ja koko lysti ohi puoli kahdeksaan mennessä.
Jokainen Juntan painijoista pääsi ainakin otteluvoiton makuun Limingan aluepaineissa. Sarjavoittoihin saakka ylsivät Santeri ja Milad. Kuskina ja huoltajana toimineen Jounin kisaraportti ohessa.
Vähiin jääneet yöunet eivät haitanneet Santeria Vaasan Nanski-turnauksessa. Kahdella selkävoitolla irtosi sarjavoittoa. Helin, Joelin ja Johanin kohdalla homma jäi kokemuksen noutamiseen.
Onko tarvetta tossuille tai trikoille? Muutamia kokoja löytyy ja koko salivarasto on kaupan. Myydään myös naapuriseuralaisille.
Pikku hiljaa alkaa Pekan porukka olla terveen kirjoissa. Konstalta katoaa maanantaina kipsi kädestä. Tomi sen sijaan vielä kulkee tikkejä jaloissaan. Toivottavasti ei hommaa niitä lisää ennen huhtikuun kisoja.. Ja nyt Konsta hankkimaan hauiksia!
Pekka on kisareissussa, joten perjantaina 19.3. ei Kajaanihallilla ole jumppavuoroa.