Ympäristötekninen lautakunta käsittelee tänään judo- ja painitilan rakentamista Kainuun Pultin entisiin tiloihin. Asia ollut esillä päivän aikana Kainuun Radiosta. Linkistä pääsee lukemaan uutisen ja kuuntelemaan haastattelun.
Mahtaako seurasta löytyä venäjän kielen taitajaa? Salille on ilmaantunut elokuussa pari-kolme riskiä painijaa Valko-Venäjältä. Nuorukaiset ovat ainakin toistaiseksi antaneet hyvän kuvan itsestään, mutta smalltalk vähän kangertelee. Stevon harasoolla ei pitkälle pärjää. Taidoiltaan kaverit ovat sitä luokkaa, että heidät voisi heittää ihan mihin kisoihin tahansa. Hemanille on tiedossa hikisiä hetkiä.
Epävirallisen tiedon mukaan raudat olivat pysyneet hyvin ylhäällä Kuhmon punttikisoissa. Äiti Helena treenasi painioppeja salilla, kun Jouni oli huoltajana Santerina ja Konstalla. Toivottavasti kannustushuudot ovat osuneet oikeaan, sillä: "Työnnä ulos se!" voisi saada aikaan sekaannusta runsaslukuisessa katsomossa.
Pekan ryhmän harjoitukset maanantaina ja torstaina klo 18-19. Keskiviikkona klo 18 on painikoulun treenit, joita vetävät Jarkko ja Heli. Tämä ryhmä aloittaa reilun viikon kuluttua. Isommat aloittavat näin treeninsä aina klo 19. Edellytyksenä tietenkin isompien ryhmälle on, että muistetaan tulla harjoituksiin. Perjantaina Kajaani-hallin voimisteluvuoro kaikille klo 18-19.30 (noin).
Hiki virtasi ja vauhtia piisasi, kun Juntan salilla vieraili aluevalmentaja Petri Isokoski. Mukana oli painijoittemme lisäksi myös muutama rohkea lasten vanhempi ottamassa lajiin tuntumaa. Kaikille mukana olleiden aviopuolisoille tiedoksi, että lihasarkuus katoaa parissa päivässä..
Painiharjoitusten alkamiseen tehdään syksyn tullen muutoksia. Pekan ryhmän harjoitukset ovat maanantaina ja torstaina klo 18. Näin ehditään jokainen vähän paremmin harjoituksiin työpäivän ja ruokailun jälkeen. Klo 18 alkavat myös jumppatreenit perjantaisin Kajaani-hallilla.
Syksy tulee ja uusia painijoita mahtuu PALJON mukaan. Kajaanissa starttaa 5-7 vuotiaiden nassikkapaini ja vanhempia poikia mahtuu mukaan Pekan ryhmään. Sotkamossa alkaa painikoulu, jossa ikähaarukka 7-9 vuotta. Kysy lisää numerosta 0407257977. Myös tytöt ovat tervetulleita!
Nyt voi vaikuttaa treenien alkamisaikaan. Onko parempi aloittaa kuudelta vai puoli kuudelta. Joka tapauksessa syksyllä alkavat perjantain voimisteluvuorot Kajaani-hallissa alkavat aina kuudelta. Viestejä Pekalle pekka.moliis@kajaani.net
Ja maanantaina 17.8. käynnistyy Juntan painikausi. Ja treenit alkavat klo 18! Huom. muuttunut aika!
Kajaanissa pidetään painikoulun ohjaajakurssi lauantaina 15.8. Kaksi pätkää matolla ja yksi teoriaa. Välillä seura tarjoo safkat. Kaikki halukkaat mukaan! Sopii myös vanhemmille liikuntapäiväksi, näette mitä pojat tekee molskilla. JA STEVON RYHMÄLLÄ OSALLISTUMISPAKKO!