Ohessa listaa kisoista, jonne Juntan painijat suuntaavat. Pekan ryhmälle on kisat suurin piirtein kerran kuussa ja Stevon poppoo reissaa vähän enemmän. Listasta puuttuu 2-3 Itä-Suomen aluekisat, jotka tarkoitettu nuorimmalle kaartille.
Jos kaikki käy hyvin, niin kovan onnen seuraverkkarimme voivat olla lähiviikkoina salilla kokeiltavana. Kun alun perin valitut Niket olivat turhan suuria, niin merkiksi vaihtui Umbro ja malliksi Betis. Mallipukujen pitäisi olla Kajaanissa viimeistään perjantaina. Odotamme jännityksellä....
Seuralla on myynnissä useampia painitossuja, pienimmät kokoa 27 (onko meillä edes ketään noin pientä). Suurimmat taitavat olla 38-39, jos jollakin on tossujen hankinta työn alla, niin kysy salilla sopivia kokoja. Vanhat otetaan vaihdossa ja uusien tossujen hinta mallista riippuen 40-45 euroa.
Ja tästä eteenpäin alkaa taas harjoitukset pyörimään entisin ajoin ja entisin vetäjin (valitettavasti...). Eli Stevon ryhmän ekat treenit tänään keskiviikkona ja Pekan porukka starttaa torstaina.
Sen verran kiireinen tulevasta keväästä SM-paineineen on tulossa, jotta suunniteltu nassikkapainiryhmän perustaminen siirtyy ensi syksyyn. Näin ollen kevät mennään entisillä porukoilla. Pekan painikoulussa olisi muutamalle oppilaalle paikka olemassa, joten ota kaverisi mukaan salille!
Kateissa olleet salikisojen tulokset ovat vihdoin löytyneet. Pienellä porukalla väännettiin, sillä osa painijoista oli jo joulun vietossa. Onneksi laatu korvasi määrän.
Tuokoon tuleva vuosi entistä enemmän selkävoittoja koko porukalle. Pari viikkoa vielä kotosalla ja sitten porukalla salille torstaina 8. tammikuuta.
Voittoja ei Kuusaalta tullut, mutta Pekalle muutama harmaa hius lisää. Samoin saatiin uusi Kainuun ennätys rullakebabin syönnissä.
Tänään maanantaina 15.12. on viimeiset treenit ennen joulutaukoa. Salin ovet avataan jälleen loppiaisen jälkeen torstaina 8. tammikuuta. Hyvää joulun odotusta.
Alunperin aikomus oli hankkia seuran painijoille yhtenäiseksi asuksi Niken college, mutta homma meni pieleen, kun lupauksista huolimatta heiltä ei löytynyt 140-senttistä pienempää kokoa. Nyt odotetaan Umbron pukua. Väri musta ja hintaa senttikoossa 40 euroa ja aikuisten kokoluokassa 45.