Kaksi viikkoa kisoihin

17.3.2007

Juntan kisojen ilmoittautuminen päättyy vasta 26.3., mutta jo nyt näyttää hyvältä. 100 painijan raja voi rikkoontua.

Omista riveistä on tavoitteena saada molskille vähintään 20 painijaa. Lähialueen seuroista Vieskan Voima on kaavaillut saapuvansa bussilla ja komea määrä painijoita on tulossa myös Liperin suunnasta. Pohjois-Karjalan värejä pitää kisoissa yllä lisäksi Joensuun Voimailukerho.

Savon alueen seuroista Sorsakosken Teräs ja Varkauden Tarmo ovat vahvistaneet saapuvansa paikalle. Kemin Innolta tulee bussilasti. Myös Oulun Pyrinnön, Saloisten Salaman ja Haukiputaan Heiton painijoita nähdään varmuudella molskilla. Toivottavasti myös kaikki muut Oulun ja Lapin läänin painiseurat saapuvat Kajaaniin.

Suomen kovin painiseura Ilmajoen Kisailijat on myös ilmoittautunut kiinnostuksensa kisoja kohtaan. Pohjalaiset olisivatkin mainio väriläiskä kisoille.

Kisoissa tullaan painimaan vähintään kahdella matolla. Jos määrä nousee ilmoittautuneiden suhteen päälle sadan, niin sitten harkitaan pienen maton kokoamista aloittelijoita varten.