Neljä sarjavoittoa Ylivieskan kisoista

13.5.2007

Juntta sijoittui seurapisteissä kakkoseksi ja saavutti neljä sarjavoittoa Ylivieskan Kultavieska-cupista. Sarjavoittoon saakka väänsivät aloittelijoista Santeri ja Konsta Kvist sekä vanhemista Shamal Amiri ja Oskari Haataja.

12.5.2007 Ylivieska

Painin Kultavieska Cup, järjestäjä Vieskan Voima

Osanottajia 130, seuroja 15, otteluita 163

Pojat 17 v.

63 kg: 1) Shamal Amiri KaJu, 2) Paiam Amiri KaJu, 3) Jukka-Pekka Lönnngvist HaHe.

-Molemmat Juntan vääntäjät hoitivat helposti Lönnqvistin Jukka-Pekan. Veljesten keskinäisessä matsissa Shamal oli parempi pistein 2-2.

69 kg: 1) Jussi Niemi OP, 2) Terho Lehtinen ViVo, 3) Heman Sidik Ali KaJu, 4) Pertti Mehtälä ViVo.

-Heman paini yhden uraansa parhaista otteluista kukistamalla Vieskan Voiman Pertti Mehtälän pistein 3-0.

Pojat 13 v.

42 kg: 1) Jaakko Laitinen LaVi, 2) Erkan Özyavuz OP, 3) Timi Knuutinen SalSa, 4) Joni Järvinen KI, 5) Aarni Lehtinen ViVo, 6) Jarkko Kela KaJu.

- Jarkko sairastui kesken kisojen ja joutui jättämään painimiset sikseen heti ensimmäisen ottelun jälkeen. Aber ei paininut, vaan paranteli kukkakaalikorvaansa.

+55 kg: 1) Oskari Haataja KaJu, 2) Juho Paavola KaJu.

-Isojen poikien väännön voitti Oskari niukasti 3-2. Hieno taistelu kuitenkin Paavolan Juhalta.

Tytöt

46 kg: 1) Tia Järvinen KI, 2) Heli Moliis KaJu, 3) Kirsi Järvilehto KaJu.

-Heli ja Kirsi ottelivat tiukasti ja matsi päättyi 3-0. Sarjan voittanut Tia oli tyttöjä vanhempi ja se näkyi matolla.

Aloittelijat

22 kg: 1) Santeri Kvist KaJu, 2) Mirko Hirvonsalo KI, 3) Joona Vuoti ViVo, 4) Henri Ikola ViVo.

-Kolme selkävoittoa takasi Santerille sarjavoiton. Hienosti väännetty.

25 kg: 1) Lauri Sangi LNM, 2) Johan Mettala KaJu, 3) Kristian Hotti KI.

-Johan arkaili suotta eka matsissa ja oli maansa myynyt tappion jälkeen. Nopea voittoa Kemin pojasta aiheutti sitten päivän komeimmat naurut.

26 kg: 1) Onni Alakojola LaVi, 2) Joel Mettala KaJu, 3) Eetu Paananen ViVo, 4) Olli Hiltunen HaHe.

-Mettalan veljeksistä nuorempi oli kisoissa ensi kertaa. Kaksi ekaa ottelua päättyi kajaanilaisen eduksi, mutta Lapuan poika oli vielä liian taitava. Hyvää oppia ja ensi kerralla homma helpompaa.

30 kg: 1) Konsta Kvist KaJu, 2) Juho Autio KoskRi, 3) Jesper Hotti KI, 4) Sakari Eskola KI.

-Konsta sai tuulettaa kolmea otteluvoittoa. Hyvin painittu ja Konstan lenkistä ei mies karkaa.

31 kg: 1) Jere Kovalainen LNM, 2) Ville Anttonen KaJu, 3) Waltteri Pudas ViVo, 4) Verne Stenius LNM.

-Eka matsin nopea tappio pyyhkiytyi mielestä seuraavissa matseissa. Komeat niskalenkit päättivät molemmat ottelut pikavauhdilla.

41 kg: 1) Aki Viitanen ViVo, 2) Toni Liuska ViVo, 3) Perttu Heikkinen KaJu.

-Perttu taisteli hyvin ja otteluvoittokin olisi ollut mahdollinen. Aina ei kuitenkaan voi voittaa. Vuosien saatossa ja kokemuksen lisääntyessä voittajakin napsahtelee tilille.

42 kg: 1) Mika Tarvainen OP, 2) Antti Tarkka SalSa, 3) Tomi Nevalainen KaJu.

-Tomi taisteli hyvin, vaikka vastassa olleet olivat kauemmin painineita. Vuoden päästä tilanne on varmasti toinen, jos into painia ja harjoittelua kohtaan säilyy.

50 kg: 1) Santeri Lähdemäki ViVo, 2) Leevi Punkeri KaJu, 3) Aki-Petteri Neuvonen LNM, 4) Jaakko Sangi LNM.

-Eka kisoissa mukana ollut Leevi oli porukan yllättäjä. Kaksi komeaa voittoa oli hyvä saavutus.

Seurojenväliset pisteet

1) ViVo Vieskan Voima 137 pist., 2) KaJu Kajaanin Juntta 76, 3) KI Kemin Into 72, 4) HaHe Haukiputaan Heitto 71, 5) LNM Limingan Niitto-Miehet 44, 6) LaVi Lapuan Virkiä 36, 7) OP Oulun Pyrintö 29, 8) AK Alahärmän Kisa 23, 9) NJ Nurmon Jymy 22, 10) IK Ilmajoen Kisailijat 15, 11) PeKi Perhon Kiri 14, 12) SalSa Saloisten Salama 12, 13) KvaPM Kauhavan Paini-Miehet 6, 13) SPM Seinäjoen Painimiehet 6, 15) KoskRi Koskelankylän Riento 5.