Painikouluun ilmoittautuminen

15.8.2007

Kajaanin Juntan painikouluun mahtunee syksyn aikana 8-10 uutta vääntäjää. Ohjeita uudesta lajista kiinnostuneille löytyy täältä. Alaikäraja on 7 vuotta!

Painikoulun harjoitukset pidetään Rinnekadun vanhalla koululla osoitteessa Rinnekatu 30. Treenit alkavat tiistaisin tasan kello 18 ja paikalla tulisi olla vähintään viisi minuuttia ennemmin, jotta ehditään sitoa tossun nauhat kiinni. Painisalin ovet pyritään avaamaan viimeistään 20 minuuttia ennen treenien alkua. Harjoitukset kestävät yhden tunnin.

Varusteiksi käy t-paita, verkkarit tai sortsit sekä sisäliikuntakengät. Jos paini tuntuu oikealta lajilta, niin silloin voi hankkia oikeat painitossut. Tosin painia voi vaikka sukkasillaan tai voimistelutossut jalassa. AVOJALOIN MATOLLE EI OLE ASIAA. Treeneihin kannattaa ottaa matkaan myös juomapullo, sillä puolivälissä harjoituksia pidetään pieni paussi.

Ryhmän vetäjinä toimivat Pekka Moliis ja Paiam Amiri. Toisinaan myös muita seuran vanhempia painijoita osallistuu harjoitusten pitoon. Painisalin säännöt ovat yksinkertaiset: PAINISALILLA VALMENTAJAT OVAT AINA OIKEASSA!

Harjoitukset alkavat yleensä pelien merkeissä, polttopalloa, jalkapalloa, kyykkypalloa, merirosvoa tai vaikkapa maamerilaivaa. Sen jälkeen jumpataan, voimistellaan (kuperkeikkaa eteen ja taakse yms.), opetellaan tekniikkaa ja uusia temppuja sekä toisinaan vähän otetaan vastustajista mittaa otteluiden merkeissä.

Syksyn painikausimaksun hinta on 40 euroa. Jo keväällä painineiden ei tarvitse uutta maksua enää syksyllä maksaa. Painikausimaksun hintaan sisältyy ohjauksen lisäksi seuran jäsenmaksu, t-paita ja aloittelijoiden pakollinen vakuutus. Jos samasta perheestä tulee useampi, niin sisaralennus on 5,-/painija. Maksulaput jaetaan siinä vaiheessa, kun uuden harrastuksen aloittaminen on varmaa. Jokainen poika tai tyttö voi käydä pari kertaa kokeilemassa omalla vastuulla.

Painikouluun ilmoittuminen tulee suorittaa puhelimitse numeroon 0407257977/Pekka Moliis.