Kajaanin SM-painit 27.-29.3.2009

5.2.2008

Suomen Painiliitto on ilmoittanut Kajaanin Juntalle myönnettyjen juniorien (alle 20v) kr.room. SM-kisojen ajankohdan. Kisat painitaan reilun vuoden kuluttua Kajaanihallissa 27.-29.3.2009.

Kajaanin Juntalle myönnettiin SM-painit

Suomen Painiliitto on myöntänyt Kajaanin Juntta ry:lle vuoden 2009 juniorien kreikkalais-roomalaisen painin Suomen mestaruuskilpailujen kisaisännyyden. Maan parhaat alle 20-vuotiaat kamppailevat mestaruuksista ja edustuspaikoista EM- ja MM-kisoihin Kajaanissa 27.-29.3.2009.

-Kisojen saaminen on erittäin suuri arvostuksen osoitus Kajaanissa lajin eteen tehtyä työtä kohtaan. Pienelle ja nuorelle seuralle SM-kisojen järjestäminen on suuri ponnistus, mutta emme olisi kisoja hakeneet, mikäli emme uskoisi selviävämme, seuran puheenjohtaja Pekka Moliis toteaa.

Kisat järjestetään Kajaani-hallissa, jossa ottelut käydään kahdella matolla. Kisat tuovat viikonlopun ajaksi Kajaaniin reilut sata urheilijaa taustajoukkoineen.

-Kisojen saamisen ehtona oli, että Kajaaniin hankitaan uusi painimatto. Tästä olemme saaneet lupauksen kaupungin johdon taholta ja sen mukaan olemme toimineet. Joka tapauksessa olisimme tarvinneet uuden painimaton lähivuosina, sillä nykyisin käytössä olevan maton vanhimmat osat ovat olleet uusia vuoden 1965 MM-paineissa, Moliis kertoo.

Kajaanin kaupunginhallitus käsittelee painimaton hankintaa ilmeisesti ensi viikon kokouksessaan. Kaupungintalolta saadun tiedon mukaan kaupunginhallitus päättää tässä vaiheessa sitoutua hankkimaan painimaton SM-kisoja varten. Matto tilattanee Kajaaniin vuoden lopulla ja maksun kaupunki hoitaa ensi vuoden budjettivaroista.

Tänä vuonna suurin Kajaanissa järjestettävä painitapahtuma on Kajaani-hallilla lauantaina 29. maaliskuuta käytävät kansalliset ikäkausipainit. Tuolloin kisoihin odotetaan 130 painijaa Itä- ja Pohjois-Suomen alueelta.

Noihin kisoihin kaivataan sitten vanhempia talkooapuun, jotta saamme kerättyä muutaman euron kisareissujamme varten. Kisat ovat painikausimaksujen ja kaupungin avustuksen ohella tärkein tulonlähteemme!