Kajaanin Juntta sai apurahan

7.4.2008

Kainuun Energia -yhtiöt ovat lahjoittaneet yhteensä 8 000 euroa Taustavoimaa-apurahoja lasten ja nuorten harrastustoiminnan tukemiseen toimialueillaan. Mahdollisuuksien tarjoaminen virikkeelliseen ja ohjattuun vapaa-aikatoimintaan on tärkeä osa yhtiöiden paikallisesti näkyvää yhteiskuntavastuuta. Kajaanin Juntta ry on yksi apurahan saaneista.

8 000 euroa Taustavoimaa-apurahoja lasten ja nuorten harrastustoimintaan

Apurahan saivat FC Wimma ry, Hyrynsalmen 4H-yhdistys, Kainuun Kennelpiirin nuorisojaosto, Kainuun Pesis ry, Kajaanin Casamba ry, Kajaanin Haka Team -93, Kajaanin Juntta ry, Kajaanin Ratsastusseura ry, Kajaanin Rulla- ja Lumilautailijat ry, Kajaanin seudun kanteleyhdistys ry, Kuhmon Kiva ry, Mannerheimin lastensuojeluliiton Kuhmon yhdistys, Nais-Girls -hyväntekeväisyyskonsertti/tuotto KAKS:n nuorten psykiatrian osastolle, Otanmäen-Vuolijoen Seuraunioni ry, Paltamon Puumat ry, Puolangan kulttuuriyhdistys Kultsu ry, Ristijärven Pyry ry, Sotkamon Tennisseura ry, Suomussalmen näyttämöyhdistys ry ja Suomussalmen Palloseura ry.

Alueellisesti tarkasteltuna 8000 eurosta neljäsosa jakautui Kajaaniin, puolet muihin Kainuun kuntiin ja neljäsosa kohteille, jotka vaikuttavat useamman kunnan alueella. Apurahoja myönnettiin nyt viidennen kerran ja vuodesta 2004 lähtien myönnettyjen apurahojen yhteissumma on ollut 32 000 euroa. Seuraavan Taustavoimaa-apurahan hakuaika alkaa joulukuussa 2008.