Santeri ja Valtteri mestareiksi

16.2.2009

Avoimet Savo-Karjalan alueen TUL:n mestaruuskisat toivat seuraan kaksi mestaria. Valtteri ja Santeri voittivat sarjansa. JUNTTA ONNITTELEE!

Painituloksia

Avoimet TUL Savo-Karjala alueen pm-kilpailut 15.2.

Samalla aloittelijoiden kuukausikilpailut

Kreikkalais-roomalainen paini, järjestäjä Sorsakosken Teräs

Piirinmestaruuskisojen sarjat

26 kg: 1) Santeri Kvist Kajaanin Juntta, 2) Jesper Hokkanen Liperin Taimi.

Kaksi komeaa kolmen pisteen heittoa ja Liperin poika selälleen. Siinä Santerin näyttö. Sai jopa syödä omat eväänsä.

32 kg: 1) Tuomas Hirvonen Joensuun Voimailu-Kerho, 2) Tomi Rusanen Kajaanin Juntta.

-miksi sinä laitoit minut noin pitkää vastaan painimaan, kysyi Tomppa matsin jälkeen Pekalta.

Ilme muuttui, kun pellavapää kuuli, jotta hän painaa enemmän. Tomi taisteli hyvin, mutta Joensuun poika oli ulottuvampi ja taitavampi. Ensi viikonloppuna sitten taas alle kymppivuotisten sarjaan!

35 kg: 1) Valtteri Help Kajaanin Juntta, 2) Konsta Kvist Kajaanin Juntta.

jäsentenvälisen matsin voiton korjasi Valtteri selätyksellä. Konsta vähän suotta arkaili Stevon ryhmässä treenaavaa Valtteria.

Molemmat pojat painivat lisäksi näytösmatseja kolmen 38 kiloisissa painineen kanssa. Konsta tappeli selvästi rohkeammin kuin aiemmin, eikä parissa matsissa niskalenkin onnistuminen kaukana ollut. Lisäksi Konsta huitaisi niskalenkistä selälleen sarjassa painineen Varkauden Emma Järvisen.

Valtteri puolestaan johti kaikkia kolmea matsejaan ennen selälleen menoa. Pienet virheet kostautuivat, mutta hyvää oli tehtyjen pisteiden määrä. Lisää heittoja, vääntöjä, vyörytyksiä. Ja kotiläksyksi sillan treenausta ja siltakiertoja. Niskan ja hartioiden pitää kestää vähän enemmän. Nyt vain paljon matseja ja treenejä pienempienkin kanssa, niin toukokuun KLL-kisoissa mies on kunnossa. Mutta ne kyttäilyt pois!

42 kg: 1) Juuso Itkonen Varkauden Tarmo, 2) Kalle Astikainen Joensuun Voimailu-Kerho, 3) Nino Valkonen Sorsakosken Teräs, 4) Daniel Scott Kajaanin Juntta.

Daniel sai viimeisessä matsissaan komeat pusuhuulet, kun alahuuli kärsi kaverin pääniskusta. Jos muutama seuran vanhempi tai taitavampi painija tappelisi kuin Daniel, niin he olisivat jo mestareita. Danielin sen sijaan pitää vielä vuosi tai pari jaksaa ennen kuin kultaisia mitaleja kaulaan ripustetaan.

Aloittelijat:

22 kg: 1) Veli-Matti Koistinen Varkauden Tarmo, 2) Jaakko Ojala Varkauden Tarmo, 3) Eetu Lipponen Kajaanin Juntta, 4) Jami Lahtinen Vaajakosken Kuohu.

Eetu meinasi jo viimeisessä matsissa hermostua tosissaan, kun paljon ulottuvampi vastustaja ei päästänyt lähellä. Mutta ei Eetukaan antanut kaverin vääntää puolinelsonista. Hyvin painittu.

24 kg: 1) Severi Soininen Sorsakosken Teräs, 2) Pyry Lipponen Kajaanin Juntta, 3) Topi Leppänen Varkauden Tarmo.

Pyry ei malttanut mennä liikkeisiin rauhassa kiinni. Tällä viikolla treeneissä harjoitellaan pari aloittelijasarjoissa tarvittavaa jippoa ja sitten taas uusi yritys.