Oskari voitti Haukiputaalla

22.2.2009

Haatajan Oskari sanan mukaisesti jyräsi vastustajansa maanrakoon Haukiputaan Eero Tapio turnauksessa. Kaikki mukana olleet pojat saivat hyviä matseja ja kukaan ei jäänyt ilman voittoja.

21.2.2009 Haukipudas
Painin Eero Tapio turnaus

Miehet
 84 kg: 1) Marko Kivimäki Ilmajoen Kisailijat, 2) Jonne Ukkola Haukiputaan Heitto, 3) Henri Palomäki Alavuden Urheilijat, 4) Heman Sidik Ali Kajaanin Juntta, 5) Janne Karjalainen Oulun Pyrintö, 6) Juha Pellikka Koskelankylän Riento.

Heman haki matseja ja oli niitä saanut. Oikealla tiellä ollaan, vaikka vähän tahtoo nimekkäämpiä vastustajia yhä kunnioittaa. Matsi Ukkolan Jonnea vastaan sai kehuja Raahesta asti.

Pojat 17 v.
 54 kg: 1) Jani Pajukoski Oulun Pyrintö, 2) Juho Huttunen Haukiputaan Heitto, 3) Jarkko Kela Kajaanin Juntta, 4) Heikki Hakala Haukiputaan Heitto, 5) Sami Özyawuz Oulun Pyrintö.

Hauisvammastaan toipuneen Jarkon otteissa oli näkynyt treenipaussi. Matseja vain lisää ja voimatreeniä, niin tulokset paranevat. Välillä oli ajatus painista kadonnut ja sen myötä tappiot.

Pojat 14 v.
 35 kg: 1) Aleksi Kvist Kemin Into, 2) Elias Tyystälä Kemin Into, 3) Valtteri Help Kajaanin Juntta, 4) Niklas Bäcklund Luleå Brottarklubb, 5) Veli Semeri Lapin Lukko, 6) Juho Autio Koskelankylän Riento.

Valtterin otteista puuttuu voittoihin tarvittava röyhkeys. Voimaa on kuin pienessä kylässä, muttä paini menee turhan usein pelkäksi puolustamiseksi. Heittoja, heittoja, heittoja ja muitakin liikkeitä pystystä. Oliko voitto Lapin Lukon Veli Semeristä uran ensimmäinen? Ainakin ne ovat olleet harvinaista herkkua.

+50 kg: 1) Oskari Haataja Kajaanin Juntta, 2) Matias Viitanen Haparanda SKT, 3) Josef Eliasson Luleå Brottarklubb, 4) Antti Kustaa Jokilehto Ilmajoen Kisailijat, 5) Joni Järvinen Kemin Into, 6) Joonas Tarvainen Vaajakosken Kuohu.

-Täällä painii Oskari ja hänen lapset, raportoi Stevo kisapaikalta. Toisaalta eihän  se Oskarin vika ole, jos järjestäjät pistävät aivan tolkuttoman raskaan sarjan. Oskari oli hoitanut homman varmasti kotiin. Jos voittoa ei olisi tullut, niin Oskari oli kävelemässä parhaillaan jossain Muhoksen ja Utajärven välillä.

Pojat 10 v.
 32 kg: 1) Akseli Yli-Hannuksela Ilmajoen Kisailijat, 2) Sakari Eskola Kemin Into, 3) Valtteri Latvala Vaasan Voima-Veikot, 4) Juho Bruun Vaajakosken Kuohu, 5) Aleksi Moskuvaara Lapin Veikot, 6) Tomi Rusanen Kajaanin Juntta.

Tomi oli voittanut yhden ja hävinnyt kolme matsia. Niskalenkistä oli nuorta miestä viety. Stevo opettaa kevään aikana niskalenkin jatkon ja sitten voi kavereiden töppöset pölähdellä.

Osanottajia 151, seuroja 19, otteluja 216.