Uudet tilat järjestymässä?

7.4.2009

Puheenjohtaja kävi perjantaina kaupungilla palaverissa, jossa ihan vakavasti pohdittiin painin ja judon tilaratkaisuja.

Uudet tilat voivat löytyä kaupungin omistamista tiloista. Painijoille aivan keskustassa sijaitsevista tiloista olisi tulossa tilaa 8x16 metriä molskia varten. Lisäksi tulisi judokoiden kanssa yhteiset sosiaaliset tilat ja pieni punttisali.

Painitilan kapeus, tilan mahdollinen vuokra ja seuraväen talkoointo touko-elokuussa ratkaisevat tilan kohtalon. Tiloissa olisi ensin tiedossa purkuhommia, sitten muutama väliseinä teko ja lopuksi maalaustouhuja.

Kaikkein ratkaisevin on kuitenkin tilasta maksettava vuokra. Pelkän painisalin vuokra neljänkin euron hinnalla olisi 512 euroa kuussa ja se 12 kertaa. 6000 on meidän seuran budjetista 2/3. Tällä hetkellä maksamme Rinnekadun tiloista vajaan satasen kuussa. Periaatteessa kaupungin omistamissa tiloissa alle 18 vuotiaiden liikunnan harrastaminen on ilmaista, mutta kuinka kauan?

Ja ihan kylmän viileästi ajatellen se kahdeksan metriä painisalina jää vähän turhan pieneksi etenkin kisahommia ajatellen. Painimaton koko kun on 12 metriä kanttiinsa. Noissa tiloissa ei kuitenkaan parempaan pystytä, sillä kantavat rakenteet estävät laajemman kokonaisuuden.

Asiaa tulee esille seuran johtokunnassa lähiviikkoina. Kertokaa seuraväki jo ennakkoon mitä mieltä olette? Kyseessä on iso päätös.