Heman voitti Haaparannassa

4.10.2009

Puoli kahden aikaan päästiin lopulta Kajaaniin, sillä Haaparannan kisat olivat pitkät. Paikalla jotain 250 painijaa Suomesta, Ruotsista ja Norjasta. Sarjavoittoon Juntan painijoist ylsi Heman. Lisää tuloksia sitten, kunhan ne Ruotsista Suomeen saapuvat. Satunnaisia huomioita jo nyt.

Pojat 11 v

29 kg. 4) Santeri Kvist. Viisi voittoa, mutta silti sarjassa vasta neljäs! Hurjasti urakoinut Santeri taisteli hyvin, vaikka päivän viimeisissä matseissa väsy hiipi puseroon. Finaalipaikka karkasi pistein 6-2 ja pronssimitali pistein 4-3. Häränkääntö on rautainen ase. Pystystä pitää ottaa käyttöön muutakin kuin käsivarsi. Lonkkaheitto, niskalenkki ja käsivarsiheiton kautta taakse tulevat harjoitusohjelmaan heti maanantaista alkaen.

35 kg: Tomi Rusanen, ei sijoittunut. Voitti ekan, mutta hävisi kaksi seuraavaa. Vastustajat pari vuotta vanhempia ja se näkyi. Onneksi nuoruus on vaiva, joka paranee vanhetessa.

42 kg: 2) Konsta Kvist. Olikohan saldo 5-6 voittoa ja yksi tappio. Finaalissa kulta karkasi, kun kaveri sai lyötyä kahdesti kravatin pystystä. Konsta pystyy ikäistensä kanssa tasaisiin matseihin. Taisi olla kautta aikain parhaat kisat! Sarjassa piti alun perin olla mysö Rovaniemelle muuttanut Daniel, mutta varaston katolta putoaminen ja aivotärähdys piti pojan napapiirillä.

Tytöt alle 14, 57 kg:

4) Heli Moliis. Heli on keskittynyt hevoshommiin, nappuloiden vetämiseen ja Pekan ryhmän apuvalmentamiseen. Voimissa häviää vanhemmilleen.

Pojat 17 v. 58 kg:

2) Jarkko Kela. Sarjavoitto karkasi tappioon Haukiputaan Juho Huttuselle. Ponneton esitys, jonka jälkeen ei ketään voi voittaa. Seuraavassa ottelussa ruotsalaista vastaan taisteli kelpolailla ja vastaavalla esityksellä olisi sarjavoitto irronnut. Jarkon pitää vain uskoa, että kenet tahansa voi voittaa. Itsestä se homma on kiini.

76kg:

1) Heman Sidik Ali, 2) Einari Ukkola, 3) Juho Paavola, 4) joku norjalainen

Heman hävisi jakson Ukkolalle, mutta hoiti homman varmasti kotiin. Pitäisi vain olla matolla härskimpi ja aggressiivisempi. Nyt menee liikaa siistin päivätyön puolelle. Juho paini ikäluokkaa ylempänä ja 400 gramman takia joutui vielä isompiaan vastaan. Norski selättyi raakasta kravatista, mutta Hemanille tuli selkätappio. Taisteli hyvin Ukkolaa vastaan ja jaksot taisivat olla vain 1-0 ja 2-0. Juholta hyvä esitys. Pitäisi vain hankkia hauikset ja rusketus. Rusketus tulee parin viikon Thaimaan reissulta, mutta mistä ne lihakset????