Johanille iso pytty

10.4.2010

Ryhmä Rämä koossa Pyryä lukuunottamatta. Sotkamon vääntäjä oli tässä vaiheessa vielä kummitädin luona.

Mettalan Johanilla meni palkintokaapin hankkimiseksi painihommat. Sorsakosken kisoista iskettiin Paltaniemen Tarzanin kouraan pytty, joka ei mahdu edes isommankaan takan reunalle. Kilpailujen parhaana painijana oli Johan palkittu. Muista Juntan painijoista sarjansa olivat voittaneet Santeri, Arttu ja Pyry. Kisojen yllätysnimi oli Miro, joka teki paluun molskille vuosien tauon jälkeen. Oli jopa voittanut yhden!

10.4.2010 Leppävirran Sorsakoski

Avoimet TUL  Savo-Karjala alueen kreikkalais-roomalaisen painin pm-kilpailut ja aloittelijoiden kuukausikilpailut, TUL:n Savon piirin 60 v. juhlakilpailuna

Järjestäjä Sorsakosken Teräs

Piirinmestaruuspainit:

26 kg: 1) Pyry Lipponen Kajaanin Juntta, 2) Juho Lamberg Vaajakosken Kuohu, 3) Veeti Kervinen, Liperin Taimi.

28 kg: 1) Santeri Kvist Kajaanin Juntta, 2) Riku Suhonen Vaajakosken Kuohu.

30 kg: 1) Joel Pakarinen Kuopion Kisa-Veikot.

32 kg: 1) Kalle Starck Kuopion Kisa-Veikot, 2) Joel Mettala Kajaanin Juntta, 3) Eetu Astikainen Joensuun Voimailu-Kerho.

35 kg: 1) Johan Mettala Kajaanin Juntta, 2) Niko Lamberg Vaajakosken Kuohu, 3) Jonne Kuha Simpeleen Vesa, 4) Jaakko Halonen Sorsakosken Teräs.

38 kg: 1) Martti Kuha Simpeleen Vesa, 2) Tomi Rusanen, Kajaanin Juntta.

42 kg: 1) Kalle Astikainen Joensuun Voimailu-Kerho, 2) Tommi Harinen Sorsakosken Teräs, 3) Milad Gardniya Kajaanin Juntta.

46 kg: 1) Toni-Pekka Järvinen Varkauden Tarmo, 2) Joni Turunen Joensuun Voimailu-Kerho.

54 kg: 1) Nino Valkonen Sorsakosken Teräs, 2) Jussa Pippuri Liperin Taimi.

63 kg: 1) Antti Astikainen Joensuun Voimailu-Kerho, 2) Miro Sidik Ali Kajaanin Juntta, 3) Juuso Kärki Liperin Taimi.

69 kg: 1) Niklas Valkonen Sorsakosken Teräs, 2) Ville Astikainen Joensuun Voimailu-Kerho, 3) Juuso Halonen Sorsakosken Teräs.

Tytöt kuukausipainisarjat:

34 kg: 1) Janette Lahtinen Vaajakosken Kuohu.

43 kg: 1) Emma Järvinen Varkauden Tarmo.

55 kg: 1) Heli Moliis Kajaanin Juntta.

Aloittelijoiden kuukausipainit:

18 kg: 1) Rasmus Itkonen Varkauden Tarmo, 2) Jimi Lahtinen Vaajakosken Kuohu.

23 kg: 1) Leevi Ujala Joensuun Voimailu-Kerho, 2) Anssi Tuomainen, Sorsakosken Teräs, 3) Viljami Hämäläinen Varkauden Tarmo, 4) Oskari Harmanen Simpeleen Vesa.

28 kg: 1) Lassi Hyvönen Kuopion Kisa-Veikot, 2) Ilari Nikulainen Simpeleen Vesa, 3) Leevi Taavela Sorsakosken Teräs.

30 kg: 1) Arttu Karppinen Kajaanin Juntta, 2) Niko Leppänen Joensuun Voimailu-Kerho, 3) Aleksi Martiskainen Joensuun Voimailu-Kerho.

32 kg: 1) Leevi Tiihonen Kuuslahden Nuorisoseura, 2) Ville Kolari Sorsakosken Teräs, 3) Einari Kokko Joensuun Voimailu-Kerho.

37 kg: 1) Markus Siitonen Simpeleen Vesa, 2) Nico Laatikainen Joensuun Voimailu-Kerho.

41 kg: 1) Jussi Kinnunen Joensuun Voimailu-Kerho, 2) Jere Hartikainen Sorsakosken Teräs, 3) Waltteri Laitinen Sorsakosken Teräs.

44 kg: 1) Leevi Repo Simpeleen Vesa, 2) Aku Kastinen Joensuun Voimailu-Kerho.

Kisojen paras Johan Mettala Kajaanin Juntta, järjestävän seuran paras Niklas Valkonen.

Seuroja 9, painijoita 53, otteluita 54