Lipposen Eetu ykkönen Oulussa

25.9.2010

Kaksi komeaa niskalenkkiä takasivat Lipposen Eetulle voiton lauantaina Oulussa. Juntta onnittelee.

Koskelankylän Riennon 100-vuotisjuhlapainit, Oulu 25.9. Painimuoto kreikkalais-roomalainen

Kilpasarjat:

Pojat 10 v:

31 kg: 1) Niklas Moilanen KI, 2) Aleksi Mäkinen HaHe, 3) Kimi Mustonen HaHe, 4) Pyry Lipponen KaJu

Kemin Moilanen oli selvästi isompi ja kokeneempi, mutta Heiton pojat olisi Pyryn kaiken järjen mukaan pitänyt voittaa. Aleksi oli eka jaksolla parempi 1-0 ulosmenopinnalla, mutta toista jaksoa Pyry johti vain muutama sekuntia ennen loppua 5-0. Sitten tuli sukellus niskalenkkiin. Ja niskalenkillä voitti myös toinen Heiton poika. Pitää uskaltaa painia, jotta voi pärjätä.

34 kg: 1) Oskari Tapio HaHe, 2) Mikael Kropsu HaHe, 3) Arttu Karppinen KaJu

Ylistarossa hyvin paininut Arttu oli tällä kertaa enempi seuramatkalla. Vähän totisemmin pitää matolla olla. Toisaalta Arttua ei tappiot tunnu hirveästi rassaavaan. Ja seuraavan kerran kisareissulla palatessa enempi oikeaa ruokaa ja vähempi karkkia...

41 kg: 1) Joni Pahikainen HaHe, 2) Tomi Rusanen KaJu, 3) Ville Pellikka LNM, 4) Niko Heiska LNM

T.Rusanen on kuin lottokone, koskaan ei tiedä mitä seuraavaksi tulee. Tämän päivän yllätys oli lenkkiin sukeltaminen Pahikaisen Jonia vastaan. Jos sukeltaa, niin silta pitää tehdä heti. Hieno käsivarsi viimeisessä matsissa paikkasi osakkeita.

Pojat 13 v:

46 kg: 1) Elias Tyystälä KI, 2) Veli-Pekka Kellokangas KI, 3) Miikka Soikko KI, 4) Milad Gardinya KaJu

Milad oli kyllä sellaisessa sarjassa, että oksat pois. Kun toiset on isompia, kokeneempia ja vanhempia, niin vitsit on vähissä. Tyystälästä tuli kuitenkin pinna otettua. Jos vanhemmilta lupa, niin ensi viikonloppuna Ilmajoelle.

Aloittelijat

26 kg: 1) Eetu Lipponen KaJu, 2) Sampo Huttunen LaLu, 3) Joni Palomäki HaHe

Eetu paini hienosti ja malttoi vakoilla tulevan vastustajan painityyliä. Kaksi maltillista selätystä niskalenkistä. Hyvin painittu!

32 kg: 1) Anton Purola OP, 2) Markus Vittaniemi HaHe, 3) Aatu Mikkola KaJu

Aatu taisteli hyvin, mutta välillä painissa häviää. Lisää kisoja, niin voittojakin tulee. Mutta ennen seuraavaa reissua on kengännauhojen sitominen sujuttuva!

45 kg: 1) Leo Saukko HaHe, 2) Pasi Kesti KaJu, 3) Niilo Nuorala KI

Pasilta ok kisat. Voitti sen matsin minkä pitikin. Ei toinenkaan vastustaja olisi mahdoton ollut, mutta vähän puhti loppui. Ei muuta kuin pienempien kisojen kautta lisää kokemusta.