Tomi ja Pyry voitokkaina

27.3.2011

Arttu ja Pyry eivät Liperissä keskenään painineet. Treenikaverit sijoittuivat sarjoissaan ykköseksi ja kakkoseksi.

Liperin Taimi juhli 100-vuotista taivaltaan ja Juntan painijat olivat pirskeissä mukana. Rusasen Tomi ja Lipposen Pyry nappasivat sarjavoitot. Hyvin painivat myös Arttu ja Milad.

27.3.2011 Liperi

Painin kuukausikilpailut, seuran 100 v. juhlakilpailuna

Järjestäjä Liperin Taimi

Kreikkalais-roomalainen paini

Pojat

24 kg: 1) Rasmus Itkonen Varkauden Tarmo, 2) Jere Hämäläinen Kuuslahden Nuorisoseura

32 kg: 1) Pyry Lipponen Kajaanin Juntta, 2) Topi Leppänen Varkauden Tarmo, 3) Arsi Rosenberg Varkauden Tarmo, 4) Veeti Kervinen Liperin Taimi.

Pyrylle kisat taisivat olla vasta talven toiset. Siitä huolimatta hyvät kisat, vaikka painiasento oli väliin vähän hukassa. Veeti oli selvästi pienempi, mutta Topi ja Arsi hyvä mittari nykytaidoille.  Treeneissä vaan pitäisi käydä nykyistä tahtia useammin. Etävalmennus kun ei painissa pelaa.

35 kg: 1) Jonne Kuha Simpeleen Vesa, 2) Arttu Karppinen Kajaanin Juntta, 3) Santeri Pieviläinen Liperin Taimi, 4) Leevi Tiihonen Kuuslahden Nuorisoseura.

Artulta kauden parhaat matsit. Jonnea vastaan tuli oltua vähän unessa, mutta selkävoittoon päätynyt ottelu Santeria vastaan oli erikoisen hyvä. Eka jakso niukka tappio 5-5, mutta toisella jaksolla niskalenkistä kaveri selälleen. Toinen voitto tuli luovutuksella.

42 kg: 1) Tomi Rusanen Kajaanin Juntta, 2) Arsi Haukijärvi Kuuslahden Nuorisoseura, 3) Aatu Vento Simpeleen Vesa.

Tomi petraa painia kuin sika juoksua. Kysyi tällä kertaa tauolla valmentajalta, jopa että mitä liikettä voisi matossa kokeilla toisella jaksolla. Kaatolenkki näyttää sopivan tomille erityisen hyvin. Talven parhaat matsit.

45 kg: 1) Kalle Astikainen Joensuun Voimailu-Kerho, 2) Martti Kuha Simpeleen Vesa, 3) Milad Kardinya Kajaanin Juntta.

Paini on outo laji. Milad hävisi kaksi matsia, mutta paihi porukan parhaiten. Kallea vastaan pari rohkeaa ylilyöntiä, joista toinen onnistui. Vastus oli vain sen verran isompi ja kokeneempi, että otti voiton kovan taistelun jälkeen . KLL-paineissakin menestyt Martti oli Miladia kevyempi ja pojat painivat hienon matsin. Oikeastaan matsi jäi vähän kesken, sillä oikeasti jaksot olivat 1-1.  Milad on Tomin tapaan lähdössä KLL-paineihin Ilmajoelle. Nyt vain kaikkiin harjoituksiin ja kovasti kisoja. Ensi vuonna Milad on kova alle 13 vee pojissa, mikäli jaksaa treenata.

8 kg: 1) Tommi Harinen Sorsakosken Teräs, 2) Joni Turunen Joensuun Voimailu-Kerho.

60 kg: 1) Timi Pajunen Liperin Taimi, 2) Jussa Pippuri Liperin Taimi.

68 kg: 1) Juuso Kärki Liperin Taimi.

Aloittelijat

21 kg: 1) Sakari Neuvonen Vakauden Tarmo, 2) Kaapo Pietarinen Liperin Taimi.

26 kg: 1) Sami Wickström Joensuun Voimailu-Kerho; 2) Karo Kinnunen Sorsakosken Teräs, 3) Jasu Herranen Sorsakosken Teräs.

34 kg: 1) Aleksi Martiskainen Joensuun Voimailu-Kerho, 2) Jemi Räsänen Joensuun Voimailu-Kerho; 3) Juho Talvitie Joensuun Voimailu-Kerho.

42 kg: 1) Nico Laatikainen Joensuun Voimailu-Kerho, 2) Einari Kokko Joensuun Voimailu-Kerho.

46 kg: 1) Jussi Kinnunen Joensuun Voimailu-Kerho; 2) Eerik Eronen Joensuun Voimailu-Kerho; 3) Aku Kastinen Joensuun Voimailu-Kerho.