Hieno leiri Ylivieskassa

12.9.2011

Leiriläiset potretissa.

hauskaa oli kuulemma ollut. Ja joku muisti jonkun liikkeenkin. Seuraavassa Jounin raportti leiristä.

Lyhyt leirikertomus Ylivieskasta

Siinä missä metsäkanalinnuille tuli lauantaina "Exodus", niin Juntan kilparyhmä starttasi kohti Ylivieskaan vapaapainileiriä. Tavoitteenamme oli saada lisää kokemusta vapaapainista, uusia ideoita ja ennen kaikkea tutustua uusiin kavereihin. Juntasta mukana olivat Arttu, Santtu, Joel, Johan (99%), Milad, Konsta ja Tuukka. Vieskan Voiman painijoita oli mukana seitsemän (7) ja Haukiputaan Heiton vääntäjiä kahdeksan (8).

Lauantaina painittiin ja treenattiin kahteen otteeseen parin tunnin setti. Välissä syötiin ja levättiin (se, joka malttoi levätä). Paanasen Mikan johdolla kerrattiin tuttuja liikkeitä, tehtiin niihin uusia variaatioita ja opittiin täysin uusia vääntöjä. Hikisen päivän päätteeksi käytiin Ylivieskan uimahallissa, missä vauhti ei laantunut tippaakaan. Vesiliukumäessä saatiin kunnon vauhdit, vesipalloa pelailtiin eikä kunnon vesisodaltakaan vältytty. Rohkeimmat kävivät palauttelemassa treenin aristamia lihaksen paikkoja kylmäaltaassa (tai sitten valmentajien kylmävesitykeillä). Illan päätteeksi katseltiin painisalille viritetyltä valkokankaalta Avatar -elokuva. Tai ne katsoivat, jotka pysyivät hereillä.

Sunnuntaiaamuna aavistuksen kankeahko leiriporukka kampesi itsensä ylös hieman kukon pierun jälkeen ja aamupalan nautittuaan se oli taas valmis uuteen treeniin. Leiriviikonlopun kovin setti uuvutti varmasti jokaista ihan sopivasti. Todennäköisesti suurimmalla osalla koko ajan molskilla olleista painijoista saattaa tulevan kahden päivän aikana ilmetä treeniarkuutta. Joskohan joku uusi lihasryhmäkin löytyisi? Pieni treenikipu on tervettä. Ne, joilla niskat ovat ylenpalttisen kipeät, saavat syyttää itseään. Ohjeet pitää aina kuunnella!

Järjestävä seura, Vieskan Voima, oli saanut aikaan onnistuneen leiritapahtuman. Valmennus oli osaavissa käsissä ja huolto pelasi. Tästä kiitokset Mikalle, Haukiputaan Pahikaisen Matille ja ruokailuista vastanneelle naisväelle. Toivon mukaan ensi vuonna leiritys saa jatkoa. Onko paikka Kajaanissa tai vaikka Haukiputaalla, niin siitä kannattaa keskustella hyvissä ajoin. Leirin osallistujat olivat jälleen tyytyväisiä ja perinnettä on syytä jatkaa.