Joel paini pirteästi Rovaniemellä

11.12.2011

Mettalan Joel esitti Juntan painijoista pirteintä painia Rovaniemen Joulumaapaineissa. Joel otteli päivän aikana neljä ottelua, joista hävisi yhden sijoittui lopulta sarjan kakkoseksi. Samaan matsimäärään ylsi myös sarjassaan kolmanneksi jäänyt Konsta.

Seuraavan kerran kisataan näillä näkymin vasta tammikuun lopulla Oulussa.

Kv. Joulumaapainit 10.12.2011, Rovaniemi

Tulokset

Pojat 10 vuotta
38 kg: 1) Tuomas Loponen OP 2) Miikael Jansson OP 3) Arttu Karppinen KaJu 4) Julius Orava SalSa

Arttu - Julius Orava   sv. 1. jakso
Arttu - Miikael Jansson pv. 0-2 (0-3, 0-5)
Arttu - Tuomas Loponen pv 0-2 (0-3, 0-3)

Arttu nappasi viimeisissä alle 10 vee-kisoissaan pronssipytyn selättämällä nopeasti tutun vastustajan Julius Oravan. OP:n pojille tuli pistetappiot, vaikka voittoakin tarjottiin. Jos Arttu painisi ja heittäisi kaikkia kisoissa vastaan tulevia kuin Santeria treeneissä, niin pytyt olisivat isompia. Arttu näytti mallia treenikaverilleen taistelussa siltatilanteessa. Hieno lähes kahden minuutin taistelu sillassa päättyi kongin kumahdukseen. Hyvä Arttu!

Pojat 13 vuotta
35 kg: 1) Aleksi Seppälä LaiLu, 2) Santeri Kvist KaJu 3)Roope Miettunen, KI

Santeri voitti Roopen tutusti niskalenkillä. Sen sijaan Laihian poika pisti Santerin selälleen, niskalenkistä. Turhan helposti tuli annettua periksi. Jos kaverilla on tiukka ote, niin ei siitä selälleen kannata suosiolla mennä. Aina kannattaa taistella aika loppuu ja yrittää seuraavalla jaksolla uusin eväin. Talven aikana on vain kovia matseja saatava ja paljon. Kaikki mahdolliset kisat pitäisi kulkea ja kaikkia mahdollisia liikkeitä käyttää. Se niskalenkki on kaikilla vastustajilla tiedossa ja hiton helppo puolustaa.

Santeri - Aleksi Seppälä   sh. 1. jakso
Santeri- Roope Miettunen  sv. 1. jakso

44 kg: 1) Miika Soikko KI, 2) Joel Mettala KaJu, 3) Aapo Kiviniemi LaLu, 4) Jarmo Leskelä LaLu, 5) Oskari Tapio HaHe
 Miikka oli odotetusti vielä liian kova, mutta kolme muuta matsia taisivat päätyä selkävoittoihin. Leskelän Jarmo vei tosin eka jakson kravatista ypv, mutta Joel otti tauolla valmentajan neuvot todesta ja muutti täysin painityyliään. Homma onnistui ja toisella jaksolla kaveri meni selälleen! Pienellä panostuksella Joel olisi sarjan parhaimmistoa Suomessa, se vain vaatii aktiivista treenausta ja kisoissa käyntiä.

Joel - Oskari Tapio          8-2, sv. 2.jakso
Joel - Miikka Soikko         sh. 1. jakso
Joel - Jarmo Leskelä     ypv 0-7, sv. 2. jakso
Joel - Aapo Kiviniemi       sv. 1. jakso, syliheitto

51 kg: 1) Mikko Peltokangas LaVi, 2) Antti Ketola LaVi, 3) Konsta Kvist KaJu, 4) Santeri Maijala KI, 5) Samuel Purola OP, 6) Johan Mettala KaJu, 7) Nico Rantala BSK

Konsta - Antti Ketola  pv. 0-2 (1-2, 0-3)
Konsta - Nivo Rantala pv 2-0 (2-0, 3-0)
Konsta - Samuel Purola sv? (3-3, toisella jaksolla tuliko selätys?)
Konsta - Santeri Maijala sv. eka jakso

Johan - Santeri Maijala 1-2 (5-4, 3-5, 0-5)
Johan - Mikko Peltokangas ypv (0-6, 0-7)

Konstalla kytkin luisti kahdessa eka matsissa ja silloin paini on tosi vaikeeta. Lapuan Antti Ketolaa vastaan ei tapahtunut yhtään yritystä ja kaveri vei täyden ajan matsin liian helposti. Samoin Norjan poikaa vastaan meinasi matsista tulla turhan vaikea, kun oltiin varjojen mailla. Sen sijaan Samuel Purolaa ja Santeri Maijalaa vastaan oli jo terävämpiä otteita. Auttaisiko tulinen chilipippuri trikoisiin laitettuna, jotta mies olisi vähän vihaisempi? Pitänee yrittää ensi kerralla, mutta ei puhuta Konstalle siitä etukäteen mitään.

Sarjan voittaja oli Johanille alkulohkossa liian kova. Santeri Maijalaa vastaan Johan paini kolmen jakson matsin. Voitto oli sekunnin-parin päässä, mutta kaveri pääsi lyömään käsivarresta aivan toisen jakson lopussa ja vei ottelun kolmanteen erään. Johanin painityyli ja lihaksikas kroppa synnyttävä maitohappoja vähintään ämpärillisen per ottelu ja tämä näkyi kolmannella jaksolla. Kun ei jaksa, niin ei jaksa. Suksille suksille ja hikoilemaan kunnolla, niin eiköhän painikin sitten suju.