Ladossa painittiin – jäätelöä jäi

30.8.2012

Ladossakin mahtuu painimaan. Lattia jousti mukavasti jalkojen alla, kun porukka veti alkujumppaa.
Ja painien päätteeksi kuultiin perintein siltalaulu päivänsankarille. Laulun seurauksena osa läheisen laitumen lampaista pakeni.

Jos joku Juntan painijoista väittää syövänsä vaikka litran jäätelöä, niin se on vale. Viime lauantain latopaineihin oli Pekka varannut 20 litraa jäätelöä, joista syömättä jäi 7 pakettia.

Lähimmäksi litraa pääsi Mettalan Johan, mutta muut tuottivat pettymyksen. Moliisin Antti kyllä haki myös tolkusti lisää jäätelöä ja mehua. Toisaalta Antti ja Johan ei kumpikaan osallistunut itse painihommiin.

Joka tapauksessa se tuli testattua, että Eino Leino-talon ladossa mahtuu painimaan. Eikä se toisaalta ole mikään ihme, sillä Eino Leinohan voitti Antwerpenin olympialaisissa vapaapainissa kultaa ja mitaleilla vielä kolmissa seuraavissakin kisoissa.