Himbergin haastajat Kuortaneella

9.9.2012

Juntan pojat pääsivät yhteiskuvaan Haastajaleirin koordinaattorin, Pasi Huhtalan, kanssa.

Kolme muskettisoturia, Konsta, Milad ja Santeri,  suuntasivat perjantaina aamupäivällä Kuortaneelle. Edessä oli Puuman metsästys - 'eigägö': Himbergin haastajaleiri. Luvassa hyvää treeniä, kunnon testausta ja ennenkaikkea todellinen paluu molskille kesäloman jälkeen. Treenien laadusta pitivät huolta Pasi Huhtala, Ville Pasanen ja Marko Yli-Hannuksela. Paikalla oli 22 painijaa Helsingistä Rovaniemelle.

Perjantaina ehdittiin painimaan kerran ja illalla käytiin pienellä lenkillä tutustumassa Campus-alueen metsiin. Lauantaina painittiin kaksi 90 minuutin settiä ja tehtiin kuntotestaus perinteisellä Puolustusvoimien lihaskuntotestillä (etunoja, vatsa, selänojennus, vauhditon pituus ja leuanveto). Tehokas treenipäivä päätettiin uimahallissa ja saunassa, eikä unta liiemmin tarvinnut houkuttella. Sunnuntaina vedettiin molskilla vielä yksi 90min setti, nautittiin hyväksi koettu urheiluopiston lounas ja hypättiin rattaille.

Mitä jäi käteen?  U17 lentopallotytöt on hirveen pitkiä ja poikien mittakaavassa tosi puumia. Molskilla saatiin uusia kavereita, ehkä jotain sellaista, mitä ei sanoin pysty selittämään. Kolmen kuukauden painimattomuuden jälkeen oli mukava palata molskille. Ehkä otteet eivät VIELÄ ole sitä parasta, mutta ainakin todellisuuteen on palattu. Kesän pyöräilyt, uinnit ja muu kuntoilu ovat selvästi palvelleet tulevaa painikautta, sillä kaikkien Juntan poikien testitulokset ovat nousseet. Erityiskiitokset Paini-Pasille, joka jaksoi painaa haastajien kanssa kaikkina päivinä itseään säästämättä!

Tästä on hyvä jatkaa eteenpäin. Ensi viikonloppuna pidetäänkin vapaan leiriä Kajaanissa kolmen seuran voimin. Isäntäseuran vieraiksi saapuvat Vieskan Voima ja Haukiputaan Heitto. Molski tulee olemaan täynnä.