Painia, tyttöjä ja videoita.

23.9.2012

Sarjavoitot kiersivät - tytöt eivät

Kajaanin Juntan syksyn painikausi kisahommien suhteen avattiin perinteisesti (jo toinen kerta..) Voikkaan Urheilu-Veikkojen vapaan kisoilla. Yöpyminen oli Veikkolassa ja yllättävän hyvin pojat uskalsivat karhujen joukossa nukkua. Mitä nyt kasseja autosta taisi joka jätkällä lirahtaa vähän housuun.

Kisat olivat ensimmäinen etappi matkalla kohti KLL-kisoja. Sinne tähtää tuomarikorotuksen merkeissä myös Nabard, joka oli viheltämässä otteluita oikein urakalla. Yllättävän vähän tuomareita löytyy Kouvolankin suunnalta.

Ai mitä nuo tytöt ja videot ovat? Pojat kielsivät kertomasta, mutta jos salilla ei hiki virtaa, niin ehkäpä jotakin tulee sivuille ladattua.

Pojat 14 v.

38 kg: 1) Juho Ronkainen VaSa, 2) Kimi Hölsä Pilke, 3) Santeri Kvist KaJu, 4) Ville Jaskari HPM.

Santeri - Juho Ronkainen     ypv 2-1 (3-5, 8-5, 7-2)

Santeri - Ville Jaskari              sv. 2 jakso

Santeri - Kimi Hölsä                sv 1. jakso

Heti avausottelussa Santeri nappasi makean voiton alle 13-vuotiaiden poikien ykkösnimestä Juho Ronkaisesta. Tähän saakka Vantaan kaveri on ollut liian kova, mutta nyt tuli kuitattua kalavelkoja. Jalkoihin syöksyt onnistuivat, vyörytyksen puolustukset oli parantuneet ja niskalenkkikin näytti toimivan. Juho vei eka jakson, mutta seuraavat kaksi tuli Santerille ylivoimaisella pistevoitolla, kun molemmilla jaksoilla syntyi kaksi kolmen pinnan suoritusta.

Ville oli suupala ja mahtoikohan Santeri luulla helpoksi palaksi myös Juhon aiemmassa ottelussa selättämää Kimi Hölsää? Santeri joutui heti alakynteen ja lopulta linkkariin, josta meni selälleen. Kun kolmen kärkinimen ottelut menivät ristiin, niin sarjan voitti lopulta Juho ja Santeri jäi kolmanneksi.

52 kg: 1) Niko Gardemeister KoPa, 2) Ko Reh PopI, 3) Konsta Kvist KaJu, 4) Martti Kuha SimVe, 5) Tomi Hietalahti HI, 6) Ilja Vanhala PopI.

Konsta - Ilja Vanhala                  pv. 2-0 (4-1, 4-0)

Konsta - Niko Gardemeister    sv. 1. jakso

Konsta - Martti Kuha                   sv 2. jakso

Konsta paini ok kisat. Ilja pysyi varmasti kurissa, vaikka mitään ihmeitä ei tullut esitettyä. Loppuottelupaikka karkasi tappioon Nikoa vastaan. Tiedossa oli, että kaveri tulee jalkoihin, mutta eipä niitä jalkoja tullut puolustettua. Lisää huomiota tuohon touhuun! Pronssimatsissa Simpeleen kaveri vei eka jakson 1-0 ilmaisella pinnalla, mutta toisella jaksolla kaveri käsi jäi pahasti Konstan polvikoukkuun ja siitä pienen opastuksen jälkeen tuli hypättyä oikeaan suuntaan ja väännettyä kaveri selällään.

58 kg: 1) Joonas Kokko HeTa, 2) Milad Gardniya KaJu, 3) Riku Martikainen YTK, 4) Veikko Röyskö HeTa.

Milad - Riku Martikainen          pv. 1-2 (0-1, 3-0, 0-2)

Milad - Joonas Kokko               ypv  2-0 (4-1, 6-0)

Milad - Veikko Röyskö               sv 1. jakso

Eka matsissa Milad oli ihan pihalla. Ei yrityksiä, ei omaa painia. jos ei yritä, ei voi voittaa. Toisessa jaksossa sarjan lopullinen sai sitten kyytiä ihan kunnolla. Nyt mentiin jo jalkoihinkin ja toinen jakso päättyi ypv. Viimeisessä ottelussa Veikko oli väliin jo melko mutkalla, kun Milad selätystä hankki. Kaksi hyvää matsia, mutta odottelu eka matsissa maksoi sarjavoiton, kun sarjan kolme parasta voittivat toisensa ristiin.

Pojat 11 v.
 44 kg: 1) Aleksi Simojoki TVM, 2) Jiri Toiva VaSa, 3) Eetu Paananen ViVo, 4) Arttu Karppinen KaJu, 5) Rasmus Remes VUV.

Arttu - Jiri Toiva                   sv. 2. jaksolla

Arttu - Eetu Paananen        sv. 1 jakso

Arttu - Rasmus Remes     sv. 1 jakso

Arttu - Aleksi Simojoki       sv. 1. jakso

Arttua vaivaa yhä omien yritysten puute. Kotisalin hommat pitäisi siirtää kisoihin. Kokoakin on tullut kesän aikana melkoisesti. Jiri, Eetu ja Aleksi olivat selvästi parempia, mutta Voikkaan poika hoitui varmasti.

Tytöt
 62 kg: 1) Karita Kohtala VUV, 2) Heli Moliis KaJu, 3) Sini Pykäläinen KoPa.

Heli - Sini Pykäläinen  sv. 2 jakso

Heli - Karita Kohtala  sv. 2 jakso

ystävyysottelu

Heli - Minna Lehtinen  sv. 1 jakso

Helin kohdalta paras uutinen oli, että polvi rupeaa pikku hiljaa kestämään, eikä antanut mitään merkkejä matsien jälkeenkään. Eka matsissa Sini selättyi toisella jaksolla. Hyvän vastuksen Sini kuitenkin Helille antoi. Toisessa matsissa Karitan kipuliikkeet olivat liian tehokkaita ja otteluvoitto odotetusti isäntäseuran tytölle. Ylimääräisessä ystävyysottelussa vastaan tullut Minna oli selvästi isompi, mutta hyvin Heli hoiti homman kotiin ilman loukkaantumisia.

Seurojen väliset pisteet:
1) Popinniemen Isku 63, 2) Lahden Ahkera 50, 3) Helsingin Paini-Miehet 45, 4) Voikkaan Urheilu-Veikot 37,5) Kouvolan Painijat 36, 6) Helsingin Tarmo ja Vantaan Sampo 25, 8) Heinolan Isku 24, 9) Kajaanin Juntta 21,10) Loviisan Riento 17, 11) Voikkaan Viesti 16, 12) Simpeleen Vesa 13, 13) Seinäjoen Paini-Miehet 10, 14) Ylä-Tikkurilan Kipinä 9, 15) Järvenpään Voimailijat ja Porvoon Weikot 8, 17) Vieskan Voima 7, 18) Turun Voimamiehet 6, 19) Pilkanmaan Pilke 5.