Mitalit matkaan Pyssykylästä

4.11.2012

Kisat takana ja pitkä kotimatka edessä.

Viisikolle mitalit matkaan Sodankylästä

Kv. Pertsan kultapainit 3.11.2012 Sodankylä

Läpi tuulten ja tuiskujen Juntan pojat matkasivat yön yli–reissulle Sodankylään Pertsan kultapaineihin. Painimassa nähtiin Milad, Arttu, Tuukka ja Kvistin veljekset. Nabard oli tuomaroimassa. Mennessä majoituttiin Kitisenrannan koululla yhteismajoituksessa Kemiläisten kanssa. Klo 7:15 tapahtuneen ”täsmäherätyksen” jälkeen päästiin tositoimiin. Tuloksena kolme kultaista- ja kaksi pronssista mitalia.

P13 41kg: 1) Santeri Kvist KaJu, 2) Niklas Moilanen KI, 3) Arttu Karppinen KaJu

Arttu – Niklas SV (2-3, SV)

Artun ensimmäisessä ottelussa oli hyvä yrittämisen meininki. Harmittavasti muutaman napatun irtopisteen päätteeksi ottelu päättyi selätykseen.

Santeri – Arttu SV (SV)

Seurakaverien välisessä matsissa Santeri nappasi vyörytyksen päätteeksi selätyksen.

Niklas – Santeri SV (0-2, SV)

Tässä ottelussa Santerilla teki useampaan otteeseen heittää käsivarresta, mutta kaveri oli hereillä. Irtopisteitä tuli taaksemenoista. Toisella jaksolla olikin jo selätyksen aika.

P13 50kg: 1) Aleksi Moskuvaara LapVe, 2) Jarmo Leskelä LaLu, 3) Tuukka Härkönen, KaJu

Tuukka – Jarmo 1-5 (0-2, 1-0, 0-3)

Tuukan ensimmäinen matsi oli perinteinen puolustustaistelu. Täyden ajan kelpo ottelu sinällään. Piste napattiin tarkasta mattotilanteen puolustuksesta, mutta muuten kaveri pääsi vyöryilemään voittopisteiden verran.

Aleksi – Tuukka SV (YPV 7-0, SV)

Ensimmäisessä erässä Aleksi sai vyörykoneen käyntiin ja toisessa erässä selätys.

P13 59kg: 1) Milad Gardinya KaJu, 2) Atte Vuoristo HaHe, 3) Joni Pahikainen HaHe

Milad – Joni SV (YPV 7-0, SV)

Ensimmäisessä ottelussa vastaan asettui pikku-Pahis. Ensimmäinen jako päättyi kolmen vyöryn päätteeksi 7-0. Toisella jaksolla nähty komea juntta pystystä (5p) ja selätys ei jättänyt mitään jossittelun varaan.

Atte – Milad SV (SV)

Atte sai jo Miladin käsivarren kiinni pahan näköisesti, mutta sitä seurannut selätys päätti ottelun ja toi kultamitalin.

P17 50kg: 1) Konsta Kvist, KaJu, 2) Santeri Maijala KI, 3) Joonas Törmälehto HaHe, 4) Aku Moilanen KoskRi

Joonas – Konsta SV (5-1, 1-4, SV)

Tämä oli Konstalta hyvä selätykseen päättynyt työvoitto. Ensimmäinen jakso oli vähän hermostunutta painia ja päättyi Joonakselle 5-1. Toisella jaksolla päästiinkin jo vyöryttämään Konstan toimesta. Viimeisellä jaksolla nähtiin niskalenkki ja selätys.

Santeri – Konsta 0-4? (0-2, 0-2, ?)

Tässä ottelussa Konsta yritti tosiaan taakse menoa. Ottelun loppupisteet jäivät ”teknisten ongelmien vuoksi” J vähän epäselväksi, mutta yhden vöyrytyksen Konsta teki toisella jaksolla ja ottelun voitto merkittiin Konstalle.

Aku – Konsta SV (3-9, SV)

Jälleen kunnon taistelua Konstalta. Vyörykone päätti ensimmäisen erän lukemiin 3-9. Toinen jakso päättyi selätykseen lukemissa 1-3.

Osanottajia 51, Seuroja 10, Otteluita 48.

Pisteissä Kajaanin Juntta sijoittui 5:ksi (26p). Paras oli Haukiputaan Heitto (51p).