Konsta vahvin Oulussa - tytöt aloittivat kisahommat

26.1.2014

Hieman hymyilyttää. Neljällä otteluvoitolla irtosi Konstalle ikäluokan parhaan painijan pytty. Kuvattaessa Konsta oli kyllä suorassa, mutta viime hetkellä näyttää heittäytyneen kyljelleen.
Jake ja Veetu kävivät tiukan matsin, joka päättyi tasapistein 2-2 Veetun voittoon. Ottelun ratkaisi viimeinen suorituspiste.
Treenikaverit Oona ja Aada väänsivät tiukasti Oulun molskilla.

Oulun Pyrinnön ikäkausikilpailut 25.1.2014

Pojat kreikkalais-roomalainen paini, tytöt vapaapaini

Pojat 17 vuotta

58 kg: 1) Konsta Kvist KaJu, 2) Juho Nivala OP, 3) Santeri Maijala KI, 4) Joonas Ruotsalainen KuusNs, 5) Tuukka Härkönen KaJu

Jonnin verran punttia viime aikoina nostellut Konsta on kokenut melkoisen muodonmuutoksen viime syksystä. Punttikuurin jäljiltä meno oli vielä melko kankeeta, mutta siitä huolimatta nuori mies palkittiin ikäluokan parhaana painijana. Nyt vain ristivyötä kehiin ja röyhkeyttä peliin. Sitä röyhkeyttä kaipaa myös Tuukalta. Pituutta on tullut ja vastustajat koventuneet. Nyt vain pitää ruveta uskomaan siihen, että vastustajat ovat voitettavissa.

Pojat 13 vuotta

36 kg: 1) Kalle Isokangas OP, 2) Oskari Miettinen LapVe, 3) Niko Säynäjäaho HaHe, 4) Kasper Heikkinen KaJu

Kasperin otteissa näkyi, ettei salilla tahdo olla oikein saman kokoista treenikaveria tällä hetkellä. Siitä huolimatta hieman useammin pitäisi salilla käydä, niin voittojakin tulisi.

+60 kg: 1) Joni Pahikainen HaHe, 2) Ville Krökki KaJu

Ville käväisi hakemassa kokemusta eka kertaa kilpasarjasta. Ei muuta rohkeasti altapäin ja kaveriin kiinni.

Tytöt

32 kg: 1) Jutta Pohjola MuVo, 2) Ida Rautio ViVo, 3) Pihla Hantula ViVo, 4) Ronja Heikkinen KaJu

33 kg: 1) Miia Aunola HaHe, 2) Kristiina Hepola MuVo, 3) Hagar Daifi KaJu, 4) Iida Juutinen KaJu

40 kg: 1) Ronja Saarenpää MuVo, 2) Oona Partanen KaJu, 3) Aada Pyy KaJu

+40 kg: 1) Jonna Hirvonen MuVo, 2) Noora Partanen KaJu, 3) Anu Tolvanen KoskRi

Juntan tyttöryhmä aloitti kisahommat ihan virallisesti Oulussa. Tämä kevät menee varmasti kokemusta hakiessa, mutta automatkat ainakin ovat selvästi aiempaa äänekkäämpiä. Pekka varaa sitten Kemin reissulle ajettavaksi sen auton, jossa vain poikia.

Nyt vain kisoja lisää. Valmentajille Oulun kisat paljastivat varmasti asioita, joihin pitää kiinnittää huomiota jatkossa.

Aloittelijat

27 kg: 1) Jasu Myllykangas ViVo, 2) Ville Rasi KoskRi, 3) Veetu Peltoniemi KaJu, 4) Jake Ursin KaJu

29 kg: 1) Aaro Piippo KaJu, 2) Tomi Hänninen KäTa, 3) Eetu Isokoski LNM, 4) Daniel Kmizri KaJu, 5) Markus Jaakola LNM

44 kg: 1) Robin Pirhonen HaHe, 2) Antti Ylönen KaJu, 3) Vili Honkaharju KäTa

55 kg: 1) Eetu Kukkohovi MuVo, 2) Huugo Leppänen LaLu, 3) Juha Liimatainen OP, 4) Veeti Romppainen KaJu

Aloittelijoista omalla tasollaan väänsi Aaro, jolla onkin muita enemmän kisakokemusta. Muutama niukka tappio olisi ollut voitoksi käännettävissä, mutta tämmöttistä se paini on. Pikkaisen oli opetellut liikkeet unohtuneet Ouluun mennessä, mutta hyvät kisat koko porukalla. Aloittelijoiden seuraavat kisat on sitten helmikuun 22. päivä väännettävät salikisat.

Seurapisteet: 1) Muhoksen Voitto 74, 2) Haukiputaan Heitto 69, 3) Kälviän Tarmo 68, 4) Kajaanin Juntta 64, 5) Vieskan Voima 56, 6) Kemin Into 55, 7) Oulun Pyrintö 53, 8) Lapin Lukko 35, 9) Lapin Veikot 30, 10) Limingan Niittomiehet 16, 11) Koskelankylän Riento 14, 12) Kuuslahden Nuorisoseura 11, 12) Lappajärven Veikot 11 14) Perhon Kiri 6, 14) Harjun Woima Jyväskylä 6