Noora nappasi SM-hopeaa

7.2.2015

Noora Partanen paini SM-hopeaa

Noora Partanen paini ennakkoluulottomasti ja nappasi hopeaa naisten vapaapainin 75 kilon sarjassa. Järvenpäässä väännetyissä kisoissa Nooran sarjana oli 75 kiloa ja päivän saldona kolmesta ottelusta kaksi voittoa ja yksi tappio.

Päivän ensimmäisessä ottelussa sarjan voittaja Ilmajoen Kisailijoiden Henna Tarkkanen selätti nuoren kajaanilaisen. Kahdessa seuraavassa ottelussa sen sijaan selvästi iäkkäämmät Helsingin Painimiesten Johanna Sariola ja Katariina Suviniitty kukistuivat selvästi jo ensimmäisellä jaksolla.

Mitali oli tänä vuonna 14 vuotta täyttävälle seuran parhaan asenteen omaavalle treenaajalle toinen vajaan kahden kuukauden sisällä. Viime joulukuussa Partanen otti SM-pronssia kadettien alle 17-vuotiaiden SM-kisoista.

-Eka matsissa kaveri pääsi heittämään, enkä päässyt sillasta pois. Kaksi muuta ottelua meni hyvin. Kyllä tämä on mukavampi mitali, kuin se edellinen, tuumaili Noora paluumatkan alkaessa.

Kajaanin Juntassa on reilut kaksi vuotta pyörinyt oma tyttöpainiryhmä, jonka ”alkuperäisjäsen” Partanen on. Ryhmän valmentajana toimiva Heli Moliis oli tyytyväinen suojattinsa esityksiin.

-Noora paini järkevää painia kaikissa matseissa ja teki mitä piti. Saman ikäisiä ja kokoisia tyttöjä on Suomessa vähän, joten naisten kisoihin mentiin vain matsikokemusta hakemaan. Mutta kyllä tämä mitalikin kelpaa, Heli myhäili kisojen jälkeen.

Naiset 75 kg:

1. kierros: Henna Tarkkanen - Noora Partanen KaJu - Henna Tarkkanen IK selkävoitto (4-0), 2. Kierros Noora Partanen - Johanna Sariola ypv. 12-2, 3. kierros Noora Partanen – Katariina Suviniitty HPM selkävoitto (6-0)

Lopputulokset:

75 kg: 1. Henna Tarkkanen IK, 2. Noora Partanen KaJu, 3. Johanna Sariola HPM, 4. Katariina Suviniitty HPM