Syyhy asiaa

26.10.2015

Painissa ollaan välillä kaverin kanssa liki ja silloin voi tulla muutakin kuin hiki. Syysloman aikana yhdessä seuran nassikkapainijoista oli havaittu ikävä syyhypunkki. Todennäköisesti tauti ei ole painisalilla tarttunut, mutta mistä näitä tietää. Joka tapauksessa aiemmin ei ole seuran tietoon tullut sientä tai syyhypunkkia.

Tämän johdosta kehotetaan etenkin tiistairyhmän nassikoiden vanhempia erityisen tarkkaavaisuuteen. Jos illalla junioria kovasti rapsuttaa, niin tarkempi syynäys on paikallaan. Vaiva on lähinnä kiusallinen ja sen nujertaminen vaatii vaivannäköä. Oheisista linkeistä löytyy tietoa syyhypunkista ja sen tarttumisesta.

Tällä viikolla treeneissä painijoita katsotaan "sillä silmällä". Ja erityisen tärkeää on ilmoittaa seuran taholle, jos teidän perheen painijassa on syyhypunkki tänä syksynä pesinyt. Ilmoitukset voi tehdä Pekalle numeroon 0407257977.

Koska mitään tietoa tartunnan alkuperästä ei ole, niin harjoitukset jatkuvat normaalisti. Jos tilanteeseen tulee muutosta, niin siitä ilmoitetaan erikseen. Painisalia siivotaan hyvin normaalistikin, mutta lähiviikot vielä pikkaisen vahvemmilla aineilla.

Ja lopuksi vielä erityinen kiitos vastuullisen painiperheelle, joka laittoi aiheesta viestiä tulemaan. Juuri näin pitää toimia, eikä laittaa vain vahinkoa kiertämään. KIITOS!

Syyhypunkki THL:n sivuilla

Syyhypunkki Terveyskirjaston sivuilla