Neljän mitalin KLL-painit

9.5.2017

Lahden KLL-paineista tuli Juntalle kaikkiaan neljä mitalia. Kisat näyttivät porukan menneen talven aikana eteenpäin, vaikka aina on varaa parantaa. Etenkin ottelurohkeutta ja räyhäkkyyttä kaipaa lisää kaikki muut paitsi Muhammed, joka tuossa hommassa on melko leijona.

Kajaanilaisten ottelut Lahden KLL-kisoissa

Martta Heikkinen voitti tyttöjen 30 sarjan mestaruuden kahdella vakuuttavalla voitolla. Hätä ei ollut missään vaiheessa.

Marjaana Gardniya pelkäsi suotta krekon painimista. Nyt sijoitukseksi jäi viides sija, vaikka saumaa parempaankin.

Alle 13 vuotiaiden poikien 38 kilon sarjass Aaro Piippo ja Veetu Peltoniemi kohtasivat heti eka kierroksella ja kajaanilaisten keskinäisen matsin voitti Veetu. Turhan varovasti painineen Aaron kisat päättyivät toisella kierroksella tulleeseen toiseen tappioon.

Veetu sen sijaan voitti Aaron jälkeen vielä kaksi matsia selätyksellä. Neljännellä kierroksella mestari Vikke Tarkkion kanssa tilanne oli eka jakson jälkeen porilaisen hyväksi vain 0-1, joten hienosti Veetu taistelu. Viimeinen matsi meni sitten omiin virheisiin ja Ilmajoen Oskari otti selkävoiton, vaikka lähellä oli kajaanilaisen selkävoittokin.

Romppaisen Veeti voitti 13 vuotiaiden 75 kilon sarjan. Nyt ei vastustajia ollut, mutta sama olisi ollut mitalin väri, vaikka olisi tullut vastustajiakin. Kesällä vain muutakin hommia kuin jäätelönsyöntiä, niin hyvä tulee.

Muhammed Kazemi nappasi komeasti pronssia 16 vuotiaiden 54 kilon sarjassa. Pronssimatsissa kukistui Vaajakosken Juho Lamberg 3-1 ankaran taistelun jälkeen.

Pitkäsen Tuukka meni muutaman sadan gramman ylempään sarjaan. Kyyti oli kylmää. Samat sanat pätevät Erfaan. Alipainoisena ei menestystä tule.

Neljäs mitali tuli kajaanilaisille Milad Gardniyan toimesta. Kuortaneella opiskelevan Miladin otteissa oli vähän sitä tuttua kurdikuningasta. Hopeakin oli haarukassa, mutta se katosi kymmenen sekuntia ennen loppua lapualaiseen ristivyöhön.

KLL Lahti 12.-14.5.

Kisaan ilmoitettu Jake, Aaro, Veetu, Muhammed, Tuukka, Veeti R, Marjaana ja Martta.

Lähtö perjantaina 12.5. klo 15.30 linja-autoasemalta. Mukaan makuupussi ja patja. Puhdasta vaatetta, pesuvehkeet (erityisesti Nizoral) ja evästä.

Kisan omavastuu 30 euroa, joka maksetaan käteisellä huoltajille lähtiessä tai ennakkoon seuran tilille Kainuun Osuuspankki FI74 5760 0320 0683 48

Painijoille on maksettu etukäteen lauantaille lounas, päivällinen ja iltapala. Sunnuntaille aamupala ja lounas. Lisäksi seura hoitaa osanottomaksut, matkakulut ja yhteismajoituksen kustannukset.

Jos sairastut, etkä pääse lähtemään, niin HETI viestiä Pekalle 0407257977. Otamme terveen tilalle!