Turhat riskit pois – otetaan korona vakavasti

30.8.2020

Kainuussa viikonloppuna pintaan pullahtanut koronatartuntarypäs on hyvä esimerkki siitä, ettei ko. virukseen tule suhtautua kevyesti. Kajaanin Juntta seuraa tarkasti Kainuun soten suosituksia. Tosin soveltaen, sillä paini ei ole painia, jos lähikontakteja vältetään.

Tämän johdosta on erittäin tärkeää, että painisalille tullaan vain terveenä. Jos nenä vuotaa ja yskittää, niin oikea paikka on olla kotona. Jos kouluun tai eskariin ei ole pystynyt menemään, niin ei pysty tulemaan painimaan. Ryhmien valmentajilla on OIKEUS ja VELVOLLISUUS laittaa ne painijat kotiin, jotka eivät vaikuta kunnossa olevan.

Tärkeää on myös se, että valmentajat itse tulevat vain terveinä treeneihin. Jos kaikki ei tunnu olevan kunnossa, niin pistäkää viestiä Pekalle, niin etsitään tuuraajia. Jos tuuraaja ei löydy, niin sitten ryhmä perutaan ko. illalta. Mitään viruslinkoja emme rupea painisalilla vääntämään.

Tämä viheliäinen virus tarttuu erinomaisen hyvin hikisessä urheilusuorituksessa kaveria vääntäen. Tästä johtuen ne painijat, jotka viime viikolla tai viikonlopun aikana ovat kyläilleet Kuhmossa, treenailevat seuraavan viikon omatoimisesti.  Tämä suositus perustuu siihen, että Kainuun Sote on suosittanut, että Kuhmossa viikolla 35 vierailleet henkilöt, jotka opiskelevat Kuhmon ulkopuolella, ovat etäopetuksessa alkavan viikon.

Sama koskee luonnollisesti muuallakin mahdollisesti koronalle altistuneita. Tosin painijoita tuskin on perjantaina Kajaanin Hospossa ollut, mutta kaikista nallepainin vanhemmista ei ole varmuutta.

Lisätietoja asiasta voi kysellä seuran puheenjohtajalta Pekka Moliisilta numerosta 0407257977