Hyvää Joulua Painisalilta - tärkeitä asioita vielä vuoden päätteeksi.

17.12.2022

Painihommat jatkuvat jälleen joulutauon jälkeen 9.1. alkavalla viikolla. Treeniajat ja -ryhmät ovat entiset.

Myös painikausimaksut olemme pitäneet ennallaan, vaikka paineita niiden korottamiseen voi vuoden aikana tulla. Mikäli Kajaanin kaupunki päättää poistaa alle 18-vuotiaiden salivuoroilta maksuttomuuden, niin joudumme tarkastelemaan asiaa uudelleen. Mikäli tunnet jonkun kaupunginvaltuutetuista, niin nyt olisi aika jutella hänen kanssaan vakavasti ja varmistaa, että nykyinen järjestelmä jatkuu.

TALKOOAPUA TARVITAAN!

Seuramme suurin (ja samalla ainoa) talkooponnistus on Juntan ikäkausipainit, jotka järjestetään ensi vuonna lauantaina 4. helmikuuta. Noihin kisoihin tarvitsemme painijoiden vanhemmilta apua, jotta saamme kisat vietyä läpi kunnialla.

Perjantai-illan kisapaikan rakentaminen, kisojen jälkeen kaiken purkaminen, kahvio, ensiapu, ruokalippujen myynti jne ovat tehtäviä, joihin lisäkäsiä tarvitaan. Valtaosaan hommista on vanha tekijä, mutta uusiakin tosiaan tarvitaan. Ja nuorimpia harrastajia tarvitaan tietenkin lähettihommiin kisapaikalle.

Korona-aikana osa aktiivisista talkoolaisista katosi ja uusia tarvitaan. Naisväellä on Facebookissa oma ryhmä nimeltä Juntan naiset, jonne voi ilmoittautua. Naisporukkaa vetää Kati Nevalainen ja häneen voi olla joulukiireiden jälkeen yhteydessä myös soittamalla numeroon 044 3495464.

ROHKEASTI OIKEISIIN KISOIHIN!

4.2. pidettävät kisat ovat myös hieno paikka aloittaa painihommat oikeissa kisoissa. Kun oma seura järjestää kisat, niin painimaan pääsee oman ikäisten ja kokoisten kanssa turvallisesti aloittelijasarjoissa. Noissa kisoissa vaaditaan painilisenssi, jonka hinta 9 vee ja nuoremmilta on 40 euroa ja vakuutuksen kanssa 80 euroa. Alle 12 vuotiaiden lisenssi maksaa ensi vuonna 60 euroa ja vakuutuksen kanssa 140 euroa.

Jos lapsella on oma painin kattava tapaturmavakuutus, niin sitä kannattaa hyödyntää. Vaikka liiton kautta tulevassa Sporttiturva-vakuutuksessa hyvät korvausehdot onkin, niin päällekkäin ei kannata vakuuttaa.

Lisenssin lunastaneet aloittelijat pääsevät kevään aikana Kajaanin kisojen ohella vääntämään ainakin Kemissä, Haukiputaalla ja Ylivieskassa. Lisenssit ovat voimassa aina koko kalenterivuoden. Alustava kisakalenteri löytyy seuran nettisivuilta www.kajaaninjuntta.sporttisaitti.com

LISÄTIETOJA ANNETAAN!