Lisenssiasiat kuntoon ja kisaamaan!

10.1.2024

Hanki painilisenssi tämän linkin kautta

Oikeissa kisoissa painittaessa pitää olla Painiliiton kilpailulisenssi. Painiliiton sivuilta löytyy tietoja myös harrastajalisenssistä, mutta sillä ei kilpailemaan pääse.

12-vuotiaiden ja nuorempien kohdalla Sporttiturva-vakuutus kattaa myös muiden lajien kilpailuissa, ohjatuissa harjoituksissa sekä kisa- ja harjoitusmatkoilla tapahtuneet vahingot. Jos lapsi harrastaa useampaa lajia, niin sinun ei tarvitse ottaa jokaiseen lajiin erillistä Sporttiturva-vakuutusta!

Jos lapsella on oma painin kattava tapaturmavakuutus, niin se vakuutus riittää, eikä tarvita lisenssin yhteyteen otettavaa Sporttiturvaa. Ainakin joidenkin kotivakuutusten yhteydessä on ollut tarjolla hyviä ja edullisia lasten tapaturmavakuutuksia.

Jos lapsi ei halua aloittaa kisaamista, niin lisenssiä ei tarvitse ottaa. Harrastajalisenssi ei ole välttämätön vakuutusturvan takia, sillä kaikki seuramme ei-kilpailevat harrastajat kuuluvat seuran ottaman ryhmävakuutuksen piiriin.

U9 kilpailulisenssi                                                         U12 kilpailulisenssi

-2015 ja myöhemmin syntyneet                                    -2012 ja myöhemmin syntyneet

-lisenssin hinta 45 euroa                                                -lisenssin hinta 75 euroa

-Sporttiturva-vakuutus 50 euroa                                    -Sporttiturva-vakuutus 130 euroa

-ei omavastuuta                                                             -ei omavastuuta

Näissä kahdessa ikäluokassa Sporttiturva-vakuutus kattaa myös muiden lisenssijärjestelmään kuuluvien lajien kilpailuissa, ohjatuissa harjoituksissa ja kisa- sekä harjoitusmatkoilla tapahtuneet vahingot.

Lisenssiä tarvitaan Kajaanin omissa kilpailuissa lauantaina 3.2.

Helmikuulla on myös Haukiputaan Heiton järjestämät kisat lauantaina 17.2., joten kisahommia on tiedossa.

Lisätietoja kilpahommista voi kysyä pekka.moliis@kajaani.net tai 0407257977