KESÄLOMA! (24.5.2010)
Maanantana 24.5. Pekan ryhmän viimeiset treenit. Helin porukalla 26.5. Kajaanihallin jumppa jatkuu 11.6. saakka. Elokuussa koulujen alettua jatketaan. Kiitos hikisestä kaudesta painijoille.
Kvistin Santeri paini uransa parhaat kisat viikonloppuna Hollolassa. Tuloksena KLL-hopeaa 28 kilon sarjassa. Heli puolestaan oli neljäs 20-vuotiaiden naisten 56 kiloisissa. Juntta onnittelee.
Kajaanihallin vuoro on peruttu ensi perjantailta. Osa porukasta suuntaa tuolloin Lahden KLL-paineihin.
Lahden KLL-paineihin lähtevät Juntasta myös Heli ja toiseksi huoltajaksi Jouni. Tarkemmat tiedot reissusta saapi Pekalta treeneissä.
Vaikka tosin sovittiin, niin Helatorstaina 13.5. ei sittenkään ole harjoituksia. Pekalla työt haittaa harrastuksia. Seuraavat treenit perjantaina volttimontulla ja maanantaina 17.5. sitten painitaan.
Härkösen Tuomo on kuvannut ahkerasti kevään kisoissa ja kuva-arkistoon on päivitetty tukku uusia kuvia katseltavaksi. Kuvia on kevään aikana tullut varmasti yli tuhat, mutta niistä vain pieni osa löytyy nettisivuilta. Kiitokset Tuomolle ahkeroinnista.
Lahden KLL-paineihin on Kajaanista ilmoitettu täystuhopartio Viisikko. Eli reissuun lähtevät Joel, Johan, Santeri, Tomi ja Konsta. Myös Heli olisi otettu mukaan, mutta kun hevonen on samana päivänä Kaustisella startissa, niin kisat jäävät väliin. Ilmoittautumiset päättyvät maanantaina. Tästä näkee tämän hetkiset nimilistat sarjoittain. Poikien sarjoihin tulee noin 25-35 painijaa/sarja, joten matseja ja vastustajia tulee riittämään.
Koskaan aiemmin seuramme painijat eivät ole napanneet kansallisista ikäkausipaineista yhdellä kertaa seitsemää sarjavoittoa. Näin kävi lauantaina Ylivieskassa, jossa tuli 13 painijalla oikea jättipotti!
Vieskan Voiman ikäkausipaineihin on lähtö lauantiana 8..5. klo 8.00 linja-autoasemalta. Matkaan lähdetään kahdella pikkubussilla. Muistakaa ruokaraha, eväät ja painikamppeet pesuvehkeineen mukaan.
Juntalla on todennäköisesti maailman vahvin painikisojen lähettien esimies. Santerin ja Konstan isä Jouni Kvist nappasi keskiviikkona Ruotsissa käydyissä voimanoston EM-kisoissa lajipronssia maastanostosta. Kultakin oli haarukassa. Juntta onnittelee ja ottaa miehen huoltajaksi Ylivieskan vääntöihin.