Kajaanin Juntta ry - Kainuun parasta painia vuodesta 2004

Ajankohtaista

12. tammikuuta Raahesta se alkaa, nimittäin alkuvuoden kisarumba. Katso jo nyt päivät ja merkkaa kalenteriin. Kaikki kevään kisat ovat kreikkalais-roomalaista. Ja huom: aina silloin tällöin voi olla vanhemmilla autossa tilaa, kysykää Pekalta!
Suomen Painiliiton hallitus on 18.12. pitämässään kokouksessa myöntänyt seuramme järjestettäväksi vuoden 2009 juniorien kreikkalais-roomalaisen painin SM-kisat!Kisat järjestettänee huhtikuussa 2009 ja mukaan on tulossa kahdeksaan sarjaan reilut sata alle 20-vuotiasta painijaa. Tarkempia tietoja tapahtumasta ja suunnitelmia tulevasta pistetään nettiin sen jälkeen, kunhan asiat ja ajankohdat varmistuvat.
Seuran johtokunta on päättänyt vuoden 2008 painikausimaksun suuruudesta. Jatkossa koko kalenterivuoden käsittävän maksun suuruus on 100 euroa painijalta. Painiliitto on puolestaan pistänyt lisenssijärjestelmän uusiksi ja ns. aloittelijalisenssit poistuvat. Vanhemmat voivat jo ennen maksujen saamista varmistaa, onko lasten mahdollinen henkilökohtainen vakuutus voimassa myös painikisoissa. Todistus asiasta tulee laskemaan lisenssin hintaa!
Seuran vetäjätilanteen johdosta johtokunta on päättänyt yhdistää väliryhmän ja painikoulun. Jatkossa tällä porukalla on harjoitukset maanantaisin ja torstaisin kello 17.30-18.30.
Tänään maanantaina 17.12. on Pekan ryhmän pojilla viimeiset väännöt. Mukaan voivat tulla myös painikoulun pojat. Treenit alkaa kello 17.30.
Vapaan kauden päättäneet salikisat tarjosivat reilun tunnin ajan kovia matseja. Tunnelma oli korkealla, kun parikymmentä painijaa vanhempineen ahtautui pieneen saliin.
Zaur Tutuev yllätti Hyvinkäällä väännetyissä miesten vapaan SM-paineissa. Tuloksena hienosti SM-hopeaa 120 kilon sarjassa. Kultaa sarjassa voitti Ilmajoen Jari Kortesmäki, joka selätti kajaanilaisen finaalissa. Mitali on ensimmäinen, jonka Juntan painijat saalistivat yleisen sarjan SM-kisoista.
Syyskauden päätteeksi väännetään omalla salilla Kajaanin mestaruuksista vapaapainissa keskiviikkona 12.12. Punnitus ja ilmoittautuminen klo 17.30 ja painit alkaa 18. Reilussa tunnissa homma on varmaan pulkassa. Kaikki mukaan ja vanhemmat kannustamaan! kisapaikalla myynnissä, kahvia, karkkia ja mehua. Toivottavasti kisojen yhteydessä on jo tarkempaa tietoa ensi vuoden lisensseistä. Aloittelijalisenssit poistuvat joka tapauksessa vuoden lopussa. Lisätietoa annetaan painijoille ja heidän vanhemmilleen heti, kun vain jotain tiedonmuruja liitosta saadaan.
Sorsakosken aluepaineihin lähtevät Juho, Ville, Tomi N. ja Oskari. Lähtö linja-autoasemalta lauantaiaamuna klo 7. Paikan päällä pääsee syömään viitosella makaroonilaatikkoa, joten rahaa matkaan. Pekka lähtee tuomariksi ja kuskiksi.
Västeråsin kisat olivat tosikovat. Parhaita otteita esitti junttalaisista Aber Amiri, joka voitti otteluistaan kuusi ja hävisi kaksi. Lopullinen sijoitus neljäs. Pyttykerhoon pääsivät ainoina Haatajan Oskari ja Moliisin Heli, jotka olivat molemmat sarjoissaan kolmansia. Kuvia koitetaan laittaa tänne, kunhan ehtisin työkiireiltäni.
RSS ATOM