Jos nuori painijanne kaipaa uusia tossuja tai trikoita, niin yhteyttä nopeasti Pekkaan. Seuran varastosta jotain löytyy tossuja haarukassa 31-42 ja yhdet 29 numeron tossut. Uusien tossujen hinnat vaihtelevat 40-50 euron välillä. Nuo pienimmät tossut lähtevät 30 eurolla.
Kajaanin Juntan painijat aloittivat syksyn kisakautensa Ylistaron kansallisissa ikäkausipaineissa. Sarjavoittoon ylsivät 11-vuotiaiden 30 kiloisten ylivoiminanen voittaja Santeri Kvist ja kilpailujen parhaana tyttönä palkittu Heli Moliis. Seurojen välisessä pistekilpailussa Juntta sijoittui kolmanneksi.
Aina samat pelit ja leikit? Tästä linkistä vaihtelua nassikoiden treeneihin.
Juntasta tulee 15 vääntäjää, Vieskan Voimasta 9, Joensuusta pari ja ainakin yksi Varkaudesta. Painityylinä on vapaapaini.
Jos Venäjä tosiaan on suurvalta myös nettiyhteyksien suhteen, niin täältä pääset seuraamaan MM-paineja livenä. Mutta ihan varmaa se ei ole, sillä Talvisodassakin homma hyytyi Raatteentielle.
Syksyn ensimmäiset kisat ovat Ylistarossa lauantaina 11.9. Mukaan lähtevät painimaan Santeri, Konsta, Joel, Johan, Tomi, Arttu ja Heli. Jos joku ei lähde, niin katsotaan sitten "varanumeroita". Maanantain treeneissä tarkemmin tietoa reissusta.
Tällä viikolla kertaillaan vyörytystä ja sen puolustusta. Linkistä pääsee sivuille, josta löytyy pitkät videot. Katsokaa erityisesti tuota puolustusta eli Gut Wrench Defense-osuus. Ensin kaveri näyttää mallia yksikseen, mutta parin minuutin kohdalla kuviin tulee vastustajakin.
Jos ikää on kuusi vuotta tai enemmän, niin tule kokeilemaan painihommia. Kaikissa ryhmissä on vielä tilaa. Juntassa painii niin tyttöjä kuin poikia. Ikähaarukka ryhmissämme on tällä hetkellä 6-14 vuotta. Kysy sopivasta ryhmästä numerosta 0407257977.
Ja täältä pääset muistelemaan millainen se kipuliike oikein olikaan. Tätä opetellaan seuraavaksi. Enklantiahan ne videolla puhuvat, mutta eiköhän se siitä.. Sama linkki myös viikon videona.
Pekan ryhmän vääntäjien kotiläksynä on palomiehen pyörä. Tuolta viikon videosta näette miten se pyörähtää, jos jollain sattuu olemaan vielä asia epäselvä.