Mitä kisoihin matkaan?

Muistilistaa painikisoihin:

- nenäliina ja painipassi (lisenssikortti)

- painitossut ja trikoot. Trikoita löytyy seuralta, tossuina käyvät myös sisäliikuntakengät.

- pikkuhousut pidettäväksi trikoiden alla.

- verkkapuku tai verkkarit, t-paita ja college-paita. Painikisat voivat joskus olla yllättävän viileässä paikassa

- eväät. Mehua, voileipää ja hedelmiä. Ehdottomasti ei limpparia, sipsejä ja irtokarkkeja.

- taskurahaa. Kisapaikoilla yleensä kanttiini, josta voi ostaa jotain pientä. Yksipäiväisillä kisareissuilla painijat maksavat itse omat ruokansa. Kisajärjestäjien puolesta yleensä ruokailumahdollisuus 6-8 euron hintaan. Päivä voi olla pitkä, joten ruokailu kannattaa.

-NIXORAL-shampoo, pyyhe ja puhtaat vaatteet painin jälkeen päälle pantavaksi. Nixoral-shampoon käyttö kisojen jälkeen on opeteltava jo nuorena. Painijoita tulee monesta eri seurasta ja jollain voi olla joku ihosairaus, jota punnituksessa ei huomauta. Nixoral pienentää tartuntariskiä.